maxtor ex-HD

• Onderwerp starter Onderwerp starter hunt
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

hunt

Gebruiker
Lid geworden
10 nov 2002
ik heb een maxtor ex-HD , deze zit normaal op mijn Pc aangesloten ( hierop staat Win-XP..)
nu is mijn Pc weg voor reparatie , en wil ik um aansluiten op de Pc van mijn vriendin..
zij heeft Vista op de Pc geinstalleerd staan...ik heb de HD via USB op deze Pc aangesloten , maar krijg geen toegaan tot deze ex-HD ??
komt dit door het verschil tussen XP en Vista ??

Heeft niets met het verschil tussen XP en Vista te maken.

Je zult in Vista eigenaar moeten worden van de bestanden en jezelf rechten geven. Dat betekent normaal gesproken ook dat je je bestanden niet meer onder je normale account in XP kunt gebruiken zodra je pc terug is van de reparateur!! Je zult dan namelijk onder XP moeten inloggen onder een ander Windows-account en dáár eigenaarschap weer terugzetten naar je 'normale' account.
Je begrijpt dat dit verre van optimaal is, mogelijk veel tijd kost en nog mis kan gaan ook.

Ander mogelijkheid: Gebruik een Ubuntu Live CD (=vriendin's pc opstarten van de Ubuntu installatie cd, en dan aangeven dat je Ubuntu wilt 'proberen', dus niet installeren), en kopieer van daaruit de relevante bestanden van jouw harde schijf over naar die van je vriendin. Ubuntu doet dan namelijk niets met de NTFS-rechten, wat XP en Vista wel doen (zie eerste 2 paragrafen).

Je begrijpt dat mijn tip over Ubuntu mijn grote voorkeur heeft.

Tijs.

bedankt voor je reactie !!!
ik ga er vanavond nog mee aan de slag !

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan