Maxtor niet toegankelijk

Status
Niet open voor verdere reacties.

vissertw

Gebruiker
Lid geworden
10 feb 2006
Hallo,

Ik heb een externe harde schijf van Maxtor, 250GB, en nadat ik vorige week defragmentatie heb laten draaien is de externe harde schijf niet meer toegankelijk, ik krijg de melding "kan de opdracht niet uitvoeren door een fout in een I/O apparaat."
Mijn computer draait op XP onder NTFS en de Maxtor staat ingesteld op FAT.32, kan dat misschien een oorzaak zijn?
De schijf is in ieder geval niet onveilig losgekoppeld geweest.
Volgens Partition Magic is de ext. schijf helemaal vol maar dat is absoluut niet het geval.
Is hier op de één of andere manier nog redding mogelijk?

Groeten,

Ton Visser.

scandisk over de hdd laten gaan. werkt hij dan nog niet dan effe data proberen te recoveren met getdataback. data dan op eigen hdd van de computer opslaan daarna hdd formatteren en data terugzetten.
lukt het dan nog niet dan vrees ik dat je je data kwijt bent dan wordt het toch gewoon formatteren. werkt formatteren ook niet dan is waarschijnlijk de schijf defect.

Het is (nog) niet de oplossing maar ik neem aan dat hij op USB 2.0 werkt ?
Probeer hem eens op een andere PC om te kijken of je hem dan wel kan benaderen (bv. de buurman).

De zaak gebeld waar ik de harde schijf had gekocht, er zat nog garantie op.
Er werden enige vragen gesteld, de conclusie was: het is gevaarlijk een ext. HD te de fragmenteren die onder FAT 32 draait vanaf een systeen dat onder NTFS draait!
Oplossing: Formatteren, dat doet hij vrijwel zeker wel, zo niet komt u met die schijf hier naar toe dan is hij echt stuk.
Dat advies klopte en na het formatteren stond de Maxtor ingesteld op NTFS zonder dat ik daar iets aan gedaan heb.
Allemaal bedankt voor het meedenken.

Ton.

vissertw zei:
De zaak gebeld waar ik de harde schijf had gekocht, er zat nog garantie op.
Er werden enige vragen gesteld, de conclusie was: het is gevaarlijk een ext. HD te de fragmenteren die onder FAT 32 draait vanaf een systeen dat onder NTFS draait!
Oplossing: Formatteren, dat doet hij vrijwel zeker wel, zo niet komt u met die schijf hier naar toe dan is hij echt stuk.
Dat advies klopte en na het formatteren stond de Maxtor ingesteld op NTFS zonder dat ik daar iets aan gedaan heb.
Allemaal bedankt voor het meedenken.

Ton.

Nou, daar heb je de gegevens niet meer terug, had iedereen wel kunnen aangeven als oplossing.:confused:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan