Maxtor one Touch II

Status
Niet open voor verdere reacties.

Toedeloe

Gebruiker
Lid geworden
1 aug 2005
Het is weer van dat. Begin 2005 kocht ik bovenvermelde HD maar na een 2-tal maanden perfecte werking herkende mijn PC deze HD niet meer. Er stond op mijn scherm "Maxtor Locked Drives". Met geen middel die HD te "unlocken". Mijn verkoper gaf mij een nieuwe (na geprobeerd te hebben deze HD weer te doen werken) en deze nieuwe HD werkte perfect tot verleden week. Weer herkent nu mijn PC de Maxtor HD niet meer en staat er op "Deze Computer" weer "Maxtor Locked Drives" vermeld. Weer van alles geprobeerd maar tevergeefs. Kan iemand mij raad geven? Wat moet ik doen om die HD te "unlocken"? Ik heb reeds de drivers opnieuw geïnstalleerd, terug verwijderd en de ganse installatie van vooraf aan herbegonnen. Heb reeds aangesloten via USB ipv FireWire. Geen middel om het euvel te verhelpen. Het kan toch niet dat deze HD nu totaal onbruikbaar is geworden en alleen nog goed is voor de schroot!! (Gelukkig diende ze maar als opslagplaats voor mijn backups!)

Vernomen dat R-Studio; http://www.data-recovery-software.net/ ervoor zorgt dat al je bestanden weer te bereiken zijn.
Handy recovery 2.0 precies hetzelfde.

Dingen die geprobeerd zijn en niet holpen waren:
deinstalleren van de software
deinstalleren van de drivers
opnieuw installeren van de software en drivers
op andere USB poort aansluiten
aansluiten op firewire
op een andere computer aansluiten

EDIT OPLOSSING:
Heb je windows xp?
optie 1: bij het inlogscherm van windows xp druk op CTRL+ALT+DELETE en voer inplaats van jouw gebruikersnaam de naam: Administrator. Log daarna in.
optie 2: Ga naar start, uitvoeren, typ in: regedit en zoek dan in de structuurboom naar deze key en verander de waarde zoals eronder aangegeven:

HKEY_LOCAL_MACHINE \ SOFTWARE \ Microsoft \ Windows NT \ CurrentVersion \ Winlogon \ SpecialAccounts \ UserList
Backup Userlist naar je desktop om altijd terug te keren.

Maak een nieuw D-Word waarde aan en noem het Administrator
Voer hier in het getal: 1
Log uit en je administrator account moet zichtbaar zijn.
Log in op je administrator account.

Nu je in je Administrator account zit ga je naar start, uitvoeren, je typt in: CMD
typ in command prompt het volgende in gevolgd door enter: chkdsk x: /f
waarbij x de schijf is van jouw maxtor harde schijf.

OPLOSSING 2:
Gebruik de geregistreerde versie van Partition Magic.
In partition magic word de schijf gezien als niet geformateerde ruimte. Klik met je rechtermuisknop op die schijf en selecteer: undelete partitions.
Duurt ongeveer 3 minuten en je schijf is weer volledig toegankelijk.

Helpt misschien optie 3:
Apparaatbeheer, USB opties, schakel de powersaving optie uit.

Laat even weten welke optie heeft gewerkt voor iemand anders met hetzelfde probleem.

Dank, Virtuoso, voor de snelle reactie. Het is een ganse boterham. Ik gebruik inderdaad XP en heb reeds de eerste 3 dingen die je voorstelde geprobeerd. Op een andere USB poort aansluiten en op een andere PC aansluiten tot nu toe nog niet. Ik ben administrator op mijn PC. Heb ook de "UserList" gevonden in HKEY_.... maar
1. hoe maak ik daarvan een backup naar mijn bureaublad?
2. Hoe maak ik een nieuw D-word waarde aan?

Mijn PC herkent mijn Maxtor HD niet. Hoe kan ik nu weten welke drive-letter mijn Maxtor harde schijf heeft? Is dat dan de letter die volgt op de laatst aangeduide?

Ik hoop dat je mij verder kan en wil helpen.

De drive-letter van mijn HD is gekend. (Was eigenlijk een stomme vraag). Kan er mij nu iemand verder helpen met een antwoord op mijn vraag 1 en 2 van hierboven? Alvast vreselijk bedankt.

Heb alles geprobeerd wat mij werd aangeraden. Niets heeft geholpen. Uiteindelijk heb ik mijn HD naar de winkel gebracht. Ook daar kon mijn probleem niet opgelost worden. Het is dus een HD voor de schroothoop. Bedankt in elk geval aan alle raadgevers.

Je zou nog eens kunnen proberen de schijf in Schijfbeheer een andere Stationsletter toe te wijzen. Daarna de PC opnieuw starten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan