Maxtor OneTouch 4

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mark Straatman

Gebruiker
Lid geworden
23 mei 2007
ik heb vandaag een Maxtor OneTouch 4 gekocht (250 Gb). die heb ik geinstalleerd op een van mijn computers, en alles was goed. maar nu wil ik de schijf aansluiten op een andere computer, maar die ziet ie neit meer.

ik ben naar schijfbeheer gegaan, en daar ziet ie wel dat ie aangesloten is, maar ik zie ook dat ie niet goed aangesloten is.
ik heb geprobeerd om de driver te installeren, maar dat lukte niet.
ik heb geprobeerd om de driver te deinstalleren, en later weer te installeren via Plug and Play, en dat ging aardig, maar weer tot hetzelfde punt: hem zien in schijfbeheer, maar niet kunnen openen.

iemand een oplossing?

ik zit nu op een andere computer, een Windows XP Professional, en hierop heb ik ook geprobeerd om mijn schijf op te installeren, maar helaas.
net zoals bij mijn vorige computer, ziet ie de schijf niet.
toch is het anders op deze computer dan op de andere:
op de andere zag ik hem in schijfbeheer, maar niet in aparatenbeheer.
op deze computer zie ik hen niet in schijf-, maar wel in apparaat-

ik heb geprobeerd om de driver opnieuw te installeeren, maar ik kom dan bij hetzelfde uit.

ik word er nu echt niet goed van. een externe harde schijf is er toch voor om op elke computer aan te kunnen sluiten om data over te brengen? :S

De schijf is nog nieuw, dus wellicht is het volgende nog een optie:

formatteer de schijf opnieuw in Vista (NTFS) en probeer het dan nog eens. Het formatteren kan overigens wel een uurtje duren..........

in vista doet ie het goed, dat is het probleem niet.
ik kan hem in de andere vista niet zien, dat is het probleem.
net zoals op de XP

edit: ik weet niet of er meerdere mensen zijn die een EXT HDD hebben van Maxtor...
zo ja, hebben jullie een keer problemen gehad met het wachtwoord dat je op de schijf kan zetten, voordat je de schijf op een andere computer wilt installeren?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan