maxtor sata + pci kaart silicon image

Status
Niet open voor verdere reacties.

rogerke

Gebruiker
Lid geworden
18 jul 2004
hallo iedereen

serieus probleempje hier:
een pc die al een jaar relatief vlot draaide, met een pci sata adapter (type sil 3112) van sylicon image met daarop een sata disk van maxtor, diamondmax plus 9 van 80 gig. op moederbord zelf zitten geen sata aansluitingen dus.

het beestje deed al even wat raar, telkens schijfcontrole tijdens opstarten, en ik besloot dus een grondige schijfcontrole te doen vanuit windows. halfweg loopt het systeem finaal vast en als ik herstart wil ie niks meer doen! ik kan wel nog bios updaten en zo, maar opstarten van diskette of cdrom levert mij steevast een zwart scherm op.
pci kaart eruit, ide drive erin en alles werkt perfect.

pci kaart geinstalleerd in andere pc, tot daar alles ok
drive aangesloten en opstarten duurt erg lang en de drive komt nergens tevoorschijn.
ok, het is een oude pc en zo, maar als je via pci werkt zou het toch moeten volstaan om gewoon die drive in te pluggen en XP z'n werk te laten doen, right?
niet dus. bij aparaatbeheer en bij het sataraid controleprogramma komt de drive tevoorschijn, type klopt en zo, maar ik kan niet aan de drive.

ik vermoed dus dat ik
a) ofwel iets over het hoofd zie en iets vergeten installeren ben
b) of die sata controller is stuk
c) of de drive is stuk.

ik hoop op a, vrees op c.

help!

Ik zou eens even naar de Maxtor site gaan om te kijken hoeveel garantie er op die schijf wordt gegeven, ze hebben een poosje 1 jaar ervoor staan bij verschillende schijven, alhoewel in Europa er 2 jaar gegeven moet worden schijnt het wel een probleem te zijn.

Opsturen voor RMA, denk ik.

Die controller kun je alleen maar kontroleren mat een sata schijf, dat schiet niet op als je alleen een kapotte hebt.

Er kan niets fout gedaan worden, drivers laden, schijf eraan en werken, als het goed gaat.:(

ondertussen nog es maxblast 4 van hun site gehaald en die ziet de schijf ook, maar geen partitietabel... nochtans is ze al mooi in 2 partities verdeeld... hoera :'(. kan dit nog hersteld worden? eventueel door op te sturen naar maxtor?

rogerke zei:
ondertussen nog es maxblast 4 van hun site gehaald en die ziet de schijf ook, maar geen partitietabel... nochtans is ze al mooi in 2 partities verdeeld... hoera :'(. kan dit nog hersteld worden? eventueel door op te sturen naar maxtor?

Dan is er nog altijd TestDisk, gooi die er eens overheen.

http://www.cgsecurity.org/wiki/TestDisk

Een RMA naar Maxtor moet of een uitdraai van S.M.A.R.T. bij zitten of de schijf doet helemaal niets meer, partitie tabellen repareren doen ze niet, bij mijn weten.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan