Maxtor schijf controleren -> maar welke tool?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Roxy90

Gebruiker
Lid geworden
1 mrt 2009
Moet ik deze tool downloaden om mijn harde schijf te controleren op fouten en dat mogelijk zelfs de tool meld dat het niet slim is om door te werken met de huidige schijf?

Want mijn SMART waardes zijn niet al te hoog en bij hoge harde schijf acties staat het beeld soms even stil waarnaar het daarna weer verder gaat.

Zal ik de DOS mode moeten doen (dus dat niet Windows is opgestart) of de Windows mode? Ik ga liever voor de DOS omdat dat meer zekerheid brengt?

==

Er is hier nog een oude harde schijf (uit 2002) ook van Maxtor maar is het slim om met de huidige Maxtor Tools (SeaTools) de harde schijf te controleren? Want, ja 9 jaar geleden waren er vast minder geavanceerde disk tools als nu.

Zo te horen is je schijf misschien wel kapot aan het gaan. Maak voordat het fout gaat als eerste een backup.

Vooral schijfintensieve akties, zoals bijv. schijfcontrole, kunnen het laatste zetje zijn voordat je schijf de geest geeft.

HirensBootCD downloaden en de image op een CD of DVD branden, daar je pc van op laten starten. Deze schijf bevat een grote verzameling diagnostische tools, waaronder ook HDD check tools voor diverse merken ;)

Ah, kijk heeft HirensBootCD ook Maxtor tools? Dat heb ik liever namelijk wel. Ik ga liever met tools scannen van Maxtor dan bijvoorbeeld HDD generator. ;)

@VDK_P ik heb alle vele SMART tools al binnen.

Systeemherstel mislukt btw ook altijd (Windows 7). Dat was bij Windows XP ook al zo. :confused:

Volgens mij wel, ik heb hier een wat verouderde HirensBootCD liggen, zal zo eens kijken of er een Maxtor tool bij op staat.

Ik heb hier HirensBootCD v9.9 en ik kan ondertussen bevestigen dat daar een diagnostische tool voor Maxtor schijven op staat :)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan