maxValue

Status
Niet open voor verdere reacties.

Peanut88

Gebruiker
Lid geworden
25 mei 2007
Geachte lezers,

Ik heb een vraag, als klein opdrachtje heb ik het volgende opgekregen:

- Maak twee tekstvakken.

- Maak een knop.

- Zorg dat in beide tekstvakken alleen cijfers van 1 tot en met 99 ingevoerd kunnen worden

- Zorg dat na klikken op de knop de ingevoerde cijfers op het scherm verschijnen.

Dat is allemaal wel gelukt, maar nu komt het volgende:

Wanneer er in tekstvak 1 een cijfer wordt ingevuld mag in tekstvak twee alleen het cijfer ingevuld worden dat samen met het cijfer uit vak 1 honderd maakt.

Dus stel dat ik in tekstvak 1; 25 invoer, dan is de enige mogelijk in tekstvak 2; 75. Er moet een foutmelding komen als er een ander getal ingevuld word.

Hier is mijn code tot nu toe:

Code:
<%@LANGUAGE="VBSCRIPT" CODEPAGE="65001"%>
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">
<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml">
<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=utf-8" />
<title>Untitled Document</title>
<script src="SpryAssets/SpryValidationTextField.js" type="text/javascript"></script>
<link href="SpryAssets/SpryValidationTextField.css" rel="stylesheet" type="text/css" />
</head>

<body>

<%
If Request.QueryString("nr1") <>"" Then

nr1=Request.QueryString("nr1")
nr2=Request.QueryString("nr2")

Response.Write("Nr.1: " & nr1)
Response.Write("<br>")
Response.Write("Nr.2: " & nr2)
End if
%>

<Form>
<table width="100%" border="0">
  <tr>
    <td>Nr.1:</td>
    <td><span id="sprytextfield1">
    <input name="nr1" type="text" />
    <span class="textfieldRequiredMsg">Invullen verplicht.</span><span class="textfieldInvalidFormatMsg">Geen geldige invoer.</span><span class="textfieldMaxValueMsg">Vul een cijfer van 0 tot 99 in.</span></span></td>
  </tr>
  <tr>
    <td>Nr.2:</td>
    <td><span id="sprytextfield2">
    <input name="nr2" type="text" />
    <span class="textfieldRequiredMsg">Invullen verplicht.</span><span class="textfieldInvalidFormatMsg">Geen geldige invoer.</span><span class="textfieldMaxValueMsg">Vul een cijfer van 0 tot 99 in.</span></span></td>
  </tr>
  <tr>
    <td>&nbsp;</td>
    <td><input name="ok" type="submit" value="OK" /></td>
  </tr>
</table>
</Form>
<script type="text/javascript">
<!--
var sprytextfield1 = new Spry.Widget.ValidationTextField("sprytextfield1", "integer", {validateOn:["change"], minValue:0, maxValue:99});
var sprytextfield2 = new Spry.Widget.ValidationTextField("sprytextfield2", "integer", {validateOn:["change"], minValue:0, maxValue:99});
//-->
</script>
</body>
</html>

Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen want ik kan er maar niet achter komen!

Oplossen met JavaScript.

Oke ik heb het nu voor mekaar dat als ik twee getallen in toets en op ok druk dat ie dan zegt goed of fout...

Maar het is nu de bedoeling dat ie dat van te voren al aangeeft dus zonder op de knop te klikken... enig idee?

Dat zal helaas niet gaan lukken. Wat je wel kunt doen is de cursor terug laten springen naar het betreffende veld.

Code:
onBlur='CheckValue;' in het veld opnemen.
JS :

Code:
Function CheckValue {
 // hier je check, indien fout dan

Form1.veldname.focus }

Succes,
Erik

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan