Mayor problem!! mijn HD's stopt er mee!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ron_iceman_B

Gebruiker
Lid geworden
5 jan 2004
Help mij is ff bij het na denken voor het oplossen van het volgende probleem.
Ik heb zelf een AMD 1400 werkt echt prefect, maar ik heb nog een pc cyrix 266 en die heb ik aangesloten op een netwerk met mijn snelle AMD.
Nu start ik laatst mijn pc op nadat ik heb een poos niet heb gebruikt en binnen een aantal minuten klapt hij uit. Ik start hem op nieuw op en helaas nu gaat hij nog sneller uit. Ik heb het volgende gedaan. Ik heb de HD van 3 GB eruit gehaald en ik heb er een nieuwe HD in geplaatst van 2 GB en alles opnieuw geinstalleerd. 1 dag werkt het net genoeg om mijn netwerk in te schakelen en de volgende dag boem doet hij het weer niet. :') ik heb mijn 3GB HD getest en helaas was hier niets meer mee te doen. Ik denk dat mijn 2 GB er nu ook mee is gestopt. Heeft iemand een idee hoe dit zo kan gebeuren. Kan er iets anders kapot zijn waardoor mijn HD's crachen?????

Met vriendelijke groet,
Ron

Kan het mobo zijn...

Batterij van Moederbord mischien op/leeg, zodat je Bios instellingen niet worden onthouden?

moederbord???

Ik moet bekennen dat ik niet super veel verstand van hardware heb meer van software. Maar goed het zou dus kunnen dat mijn batterij op is die weet ik wel te vinden. maar kan zo iets je HD crachen? die batterij kan ik altijd proberen wie niet waagt wie niet wint zal ik maar zeggen.

Re: moederbord???

Geplaatst door Ron_iceman_B
wie niet waagt wie niet wint

Wie niet n**kt, krijgt geen kind :D

Als het aan die batterij ligt is het snel opgelost denk ik...

ik ga het proberen uitslag horen jullie snel wel

mijn maat zegt nu net ook tegen mij dat het waarschijnlijk het moederbord batterij'tje is dus wie weet ben ik snel uit de brand. :) :)

Ik kwam er op door dat je zelf al aangaf die pc lang niet gebruikt te hebben.
Ik weet niet hoe het met het Bios zit op die pc, maar mischien helpt het ook om de "default settings"van het Bios ff te laden.
Daarna de pc van voor af aan weer opbouwen.

Draait de processor en voeding fan wel?
IDE-kabel naar de HD nog goed/heel?

pc doet nog niet wat ik wil!!!

Goedenavond daar ben ik weer.
ik heb een nieuwe batterij in mijn moederbord gestopt. Was snel klaar dus ik vol verwachting mijn pc aanzetten. En hij start windows mooi op ik dacht klaar zo kan ie wel weer maar naar een paar tellen knalt hij er weer uit. :( dat is natuurlijk niet de bedoeling.
Het geval is dat mijn koelers gewoon door blijven draaien en mijn voeding maar ook wat geluid maar dat zou kunnen dat hij minder energie nodig heeft omdat de hd het niet doet.

Heeft iemand nog wat meer ideeen?

meld je aan voor de ideeen bus?

is geheugen misschien nog een oplossing?

Hoeveel geheugen heb je er nu inzitten dan?

Misschien iets meer geheugen erin 128 of 256 mb

(heb er niet zoveel verstand van dat ik weet of dit het probleem op zal lossen :o )

dat zal geen opties zijn want hij heeft het altijd goed op 64 gedaan en het is win 98 en die vraagt niet veel.
Misschien vult hij het geheugen te snel waardoor hij zich zelf uitschakeld dat een geheugen stuk niet meer goed is dat denk ik eerder....
mvg ron

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan