MB Defect door printer kabel?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mr_Fixit

Gebruiker
Lid geworden
10 nov 2002
Iemand vroeg mij om zijn pc na te kijken aangezien hij niet meer (normaal) wou opstarten.
Hij had de printer kabel verwijderd terwijl de pc nog perongelijk aanstond (was nog bezig met afsluiten).
Sindsdien duurt de post test zo'n 8 a 10 minuten.
De northbridge wordt overigens erg warm, ik gok het op zo'n 70 a 80 graden.
Er werd me ook verteld dat de pc die ochtend niet eens op de aan/uit knop reageerde, maar na enkele pogingen toch in beweging kwam)
- - - - - -
Precies probleem:
- Druk op aan/uit knop
- Alles begint te draaien
- Het blijft stil
- Na zo'n 8 a 10 minuten (soms helemaal niet) is de post test klaar en hoor je een Biep.
- Pc start normaal op

Temperaturen zijn in orde (cpu: 40 graden, mb:30)
Spanningen zijn volgens bios in orde.

Ik vermoed dus een beschadiging aan het mb, iemand met een andere analyse?

SJJ zei:
Nog een keer een bios reset gedaan?
Eerste wat ik geprobeerd heb...
Voeding los gegooit en batterijtje los gehaald...
Toen even gewacht..
Tijd en datum stonden op 0 maar voor de rest niets...

geeft die nog een bepaalde foutcode door de biebjes

SJJ zei:
geeft die nog een bepaalde foutcode door de biebjes
Neej helemaal niets, dat is juist het vreemde.
Ik heb het geheugen verwijderd, dan geeft hij fout signalen, dus de post start wel, maar loopt vast bij een van de componenten, helaas ben ik niet in het bezit van een post kaart dus kan niet zien bij welk onderdeel dit gebeurt.

Al hardware verwijderd zoals geluidskaart enz. en nog eens proberen

SJJ zei:
Al hardware verwijderd zoals geluidskaart enz. en nog eens proberen
Geprobeerd, niet geholpen.

ik zag op de bovengenoemde site dit staan:
No Beeps No Power, Loose Card, or Short.
ik vermoed dus kortsluiting, maar het vreemde is dat als de pc doorstart hij het prima doet.

Probeer eens je printerpoort uit te schakelen in de bios, misschien zit daar het probleem dat die blijft scannen.

SJJ zei:
Probeer eens je printerpoort uit te schakelen in de bios, misschien zit daar het probleem dat die blijft scannen.
Dat was ik van plan alleen toen ik op dat idee kwam starte dat "kreng" niet meer op :P
Dus ik heb de gebruiker uitgelegd dat als hij een biep hoort hij op de delete toets moet bijven drukken en zodra hij een blauw scherm ziet mij even moet bellen.
Ben benieuwd...

Evne geheel spanningsloos maken en de bios nog een keer resetten en dan de poort uitschakelen.
Maar als die problemen blijft geven zou ik maar een ander moederbord aanschaffen.

SJJ zei:
Evne geheel spanningsloos maken en de bios nog een keer resetten en dan de poort uitschakelen.
Maar als die problemen blijft geven zou ik maar een ander moederbord aanschaffen.

Ja ben bang dat er een nieuw moederbord moet komen, is een socket A.... kijken of ze nog iets fatsoenlijks hebben.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan