MB gebruik in navigatiesysteem

Status
Niet open voor verdere reacties.

henkkist

Gebruiker
Lid geworden
24 jan 2002
Wie wil me het volgende uitleggen.

1. Ik gebruik op mijn Sony Xperia GSM bij mijn wandelen en fietsen het programma Endomondo. Die registreert mijn route en ik ben, ( als stip )ook rechtstreeks te volgen door iemand die op de site gaat kijken. 1.5 uur kost ongeveer 1 MB.

2. Als ik het navigatiesysteem (dus niet het genoemde Endomondo ! ) op deze GSM gebruik in de auto, ben ik na een uur wel tegen de 20 mb kwijt.

De vraag is nu: waarom dat grote verschil ?

Hoi Henk,

Als je wandelt of fietst, leg je per uur minder afstand af dan in de auto, dus ook minder Mb's om in te laden.
Hoe groter de afstand, hoe meer kaart delen er ingeladen moeten worden.

Je kunt dit tackelen door je kaarten in Google Maps (op je Android) offline beschikbaar te maken, vooraf te downloaden dus...
Mijn ervaring is wel dat Endomondo hier soms niet zo soepel mee omgaat als wel zou mogen/moeten...

Overigens vind ik 20mb voor een uurtje navigeren in de auto nogal veel. Dat is mij nog niet gelukt.

Laatst bewerkt:
Dank beiden.
@ Rickvi68: niet de tijd maar de afgelegde afstand dus. Het is me duidelijk.
@snijworst: vooraf downloaden.......Ook dat snap ik. Verder heb ik met Endo niet zo'n probleem. Die 20 MB was heel grof opgegeven, het ging me om het grote verschil.
( Eehhhh, misschien rij ik véél harder :d)

Laatst bewerkt:
Slotje weer van de vraag afgehaald want: dezelfde afstand in ongeveer dezelfde tijd afgelegd in de auto maar nu met Endomondo aan: verbruik slechts 1 MB !! Misschien omdat het navigatiesysteem heel veel meer gegevens stuurt ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan