mbr is corupt geworden

Status
Niet open voor verdere reacties.

ibiza

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
6 apr 2002
ik heb hier ne laptop van buurvrouw
pc starte niet op was volgens haar na virus

mbr was corrupt
heb dan met win7 recovery cd
deze commando's gegeven
bootrec /fixboot
bootrec /fixmbr
maar krijg dan deze foutmelding"a device attached to the system is not functoing"

heb ze dan uitgehaald en in hd docking gestoken en zie dat c partitie raw is geworden
recovery is ook niet te benaderen
het betreft hier over een pb easynote LS11hr
wie weet er een oplossing

met mini tool krijg ik de melding dat mbr overschreven is maar formateren blijf nu am 1 uur op 40% staan we wachten af
met testdisk heb ik ooit een hd om zeep geholpen erdoor dus daar wacht ik mee af

is er geen mogelijkheid om de herstelpartitie de data eraf te halen die partitie is verborgen nu
aangezien de windows daar opstaat
zo kan ik in slechte geval nieuwe schijf halen en bacup daarop zetten

Formateren lijkt mij niet handig en met TestDisk, kun je met de beta versie de schijf zelf, dus raw benaderen om er bestanden af te halen.
Met die Minitool kun je ook partities repareren, helaas is nu die reserve mbr niet meer bruikbaar voor herstel, een handeling teveel uitgevoerd vrees ik maar partities opzoeken met TestDisk kan dan misschien nog wel en die herstellen.

kan die partitie ook niet herstellen met testdisk "leesfout"
kan ik die verborgen "herstelpartitie" kopieeren
in minitool word ze wel gezien

Kijk met de beta versie, kun je zoals ik al eerder aanhaalde de schijf als raw benaderen en zo de bestanden erafhalen.
Mocht de bootsector zijn beschadigd dan is daar weinig aan te doen.

Wat je alleen met die herstelpartitie wil ontgaat mij.

Mocht het alleen om een windows herinstallatie gaan, een bootable windows cd/dvd gebruiken en die op een nieuwe schijf installeren met de code die op de laptop staat, dient wel dezelfde uitvoering te zijn.
Zijn zat iso's op het net te vinden van welke windows uitvoering dan ook.

Overigens is het op deze manier vrijwel niet te helpen, uitgebreide screenshots hier plaatsen van al die vensters is handiger, kan alleen lezen wat je schrijft en dat zegt niet zo veel.

blijkbaar is niet zo simpel om herstelpartitie te kopiereren
windows sticker is al wat beschadigd
5 letter/cijfers bijna onleesbaar dus zal wel zoeken als ik een legale versie wil;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan