MBRFix helpt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

uu2shop

Gebruiker
Lid geworden
4 aug 2005
Ik probeer een XP PC die niet meer op wil starten te herstellen (op advies van het forum) met MBRFix, maar hoewel hij bevestigt dit hersteld te hebben blijft hij rondjes draaien met het opstarten, WIndows normaal opstarten gaat niet, althans, als het XP logo verschijnt vliegt hij er weer uit en begint opnieuw. XP opnieuw installeren zal wel gaan, maar dat wil ik niet als ik niet zeker weet dat ik nog kans heb op het behoud van mijn bestanden. Wie kan mij helpen?

Mmm, Windows XP kun je zeker 'eroverheen' draaien, en zonder dataverlies.
Je moet dan wél gebruikmaken van exact dezelfde Windowsversie die op de pcstaat, XP home of Pro, al dan niet met SP2.
Die zou je er zonder problemen overheen kunnen zetten, kies dan bij de installatie alleen NIET voor langzaam formatteren.
Wat iets veiliger (denk ik) is, installeer de juiste XPversie, en kies dan voor de reparatie-installatie,

Wat wellicht nóg beter is, hang de hd tijdelijk in je eigen pc, en haal m.b.v. degene van wie die pc is, de bestanden eraf die hij wil bewaren, door te kopieeren naar jouw pc ...

Opmerking: Je processorfan draait nog wel?

Whittey,
Iemand anders zei ook al dat het installeren van XP een veilige optie is, MAAR: Als ik dat wil doen zegt hij heel duidelijk dat hij gaat formatteren en dat daarmee alle data verloren gaat! Dan is dat toch ook zo, of zie ik iets over het hoofd?

Shadowbikes,
Bedankt voor je hulp, en dan ook aan jou de vraag: Als ik op het punt sta om in de bekende blauwe DOS-achtige XP-installatie-omgeving XP te gaan installeren met de waarschuwing dat hij gaat formatteren en dus de data verloren gaat, dat dan evengoed Documents en Settings bewaard blijft?
Sorry voor de vraag, en misschien is de HD al wel stuk, maar als ik nog een strohalmpje kans heb op behoud van mijn data, dan zou ik natuurlijk wel balen als het hierdoor wel verloren gaat. Ik bedoel, dan breng ik nog liever de PC naar iemand die er écht in zit. Nogmaals niets ten nadele van jou, integendeel, maar ik heb zoals zovele domoren met mij geen backup van talloze foto's op deze HD. Ik weet het, shoot me.
Maar kunnen jullie met met enige zekerheid zeggen dat ik mijn data door een nieuwe installatie behoud?

Ga never nooit formateren, dan ben je 't spul kwijt. Dus als je dat krijgt heb je de verkeerde optie gekozen.
Als je niet zeker van je zaak bent, doe dan wat whittey zegt. bouw de schijf uit en hang 'm ff in de pc waar je nu achter zit. Wel niet als master maar als slave. Dan kun je vanuit de pc waar je nu achter zit de bestanden die je wilt bewaren overzetten.

Shadowbikes,
Tja, dat is een goeie, ik begrijp ook wel wat je bedoelt, maar zou niet weten hoe dat moet. Het lijkt mij maar het beste een professional in te schakelen. Ik neem niet aan dat er een eenvoudig document is dat beschrijft hoe je dat doet wat jij beschijft.

Is niet zo moeilijk.
ligt eraan hoeveel schijven je nu in de pc hebt zitten (dus waar je achter zit).
Zit hier 1 harde schijf in, dan als volgt
PC1 (kapotte dus) harde schijf uitbouwen en kijken hoe je de jumper op slave moet zetten, dit wordt met een tekeningetje op de harde schijf aangegeven.
PC2 (waar je nu achter zit.
Voedingskabel losmaken ,kast open maken, kijken waar je harde schijf zit. op de brede platte kabel zit nog een connector die je kunt verbinden met de harde schijf die je uitgebouwd hebt. Let wel op dat je 'm goed aansluit. Meestal met de rode streep naar de voedingskant.
Voeding aansluiten, op de harde schijf en voeding op de kast weer aansluiten
PC2 opnieuw opstarten. Als alles goed gegaan is zie je nu in verkenner een nieuwe schijf staan, je oude dus.

Al geprobeerd van uit repair console chkdisk te draaien wil namelijk ook wel eens helpen.
In veilige modus opstarten en dan systeem herstel draaien ook al geprobbeerd.?

Laatst bewerkt:
Je kan ook kiezen in het dos scherm waar je de partities te zien krijgt op de C schijf enter drukken en geen wijzigingen in het bestandssysteem uitvoeren, want dan gaat hij niet formatteren. Je kan ook proberen om met een Linux versie je bestanden op een cd te branden

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan