• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Mbv formulier gegevens invoeren in een werkblad

Status
Niet open voor verdere reacties.

maham

Gebruiker
Lid geworden
8 mei 2007
Als ik een formulier maak en sla dat op als sjabloon, hoe kan ik de gegevens die ik invoer in dat formulier dan in een bepaalde werkmap krijgen?
En bestaat de mogelijkheid om elke keer (als ik op een knop klik) een nieuwe rij in die werkmap in te vullen?
Ik vermoed dat ik daar VB voor moet gebruiken, maar daar heb ik geen kaas van gegeten...:o
Alvast bedankt voor elk antwoord!

Hallo Maham,

Het is overigens geen VB, maar VBA. 2 (bijna) verschillende programmatuur ;)

Klopt dat het in VBA moet worden geschreven. Maar wat wil je nu precies. De vraag is een beetje vaag, want er is zo veel mogelijk. Je zult iets specifieker moeten zijn.

- werkmap : Welke, kopie, nieuw blad....?
- rij invoeren : Huidige blad of andere?

Ik heb een werkmap (Persoonsgegevens) met een werkblad (Blad1) waar persoonsgegevens in moeten. Soms voor 1 persoon (1 rij), soms voor 15 personen (15 rijen).
Mbv een apart formulier wil ik Piet deze gegevens in laten voeren. De gegevens moeten vervolgens in Blad1 komen te staan.
Piet zal dus elke keer als het formulier is ingevuld op een knop moet klikken om de gegevens naar Blad1 te krijgen (mbv VBA, excuses... je weet wel, 'geen kaas' :o).
Bedankt.

Heb je een voorbeeld, want je hebt het over een formulier, maar ik denk dat je het over een werkblad hebt waar je gegevens in kunt vullen.

Even inpakken en uploaden ;)

Formulier

Hoi Radjesh,

Het is inderdaad een formulier, dat ik als sjabloon op wil slaan.
Het moet een '******proof' oplossing worden. Je moet er vanuit gaan dat Piet nix snapt van Excel ;)

Formulier #2

Radjesh,

Ik bedoelde natuurlijk dat het inderdaad een werkblad is, dat ik als sjabloon op wil slaan.
Het uploaden ging niet goed (omdat het bestand te groot is?).
Bijgaand een gestripte versie.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan