McAfee contra Ad-Aware en Spybot

Status
Niet open voor verdere reacties.

pimpernel

Verenigingslid
Lid geworden
19 jan 2002
Hallo,

Bij het installeren van de nieuwe versie van McAfee wordt gezocht naar incompatible software. Voorheen was dit bij mij alleen Spybot, die ik de vorige keer verwijderd heb en opnieuw moeten installeren. Andere keus werd er niet geboden. Nu komt er ook nog Ad-Aware SE Plus bij, die ik onlangs nog met de nodige problemen opnieuw heb moeten installeren.
Nu kan ik beiden er afgooien en opnieuw erop zetten maar de vraag is nu: is er misschien een andere mogelijkheid om deze door McAfee afgedwongen keus te kunnen omzeilen?
Het bestuurssysteem is Windows XP HE SP2 + alle updates.
Weet iemand iets om dit toch wat eenvoudiger te doen? Dit wordt namelijk wel wat irritant.

Bij voorbaat dank,

Pimpernel.

Je hebt momenteel niets meer aan Ad-aware SE, deze krijgt geen updates meer voor zover ik weet. Beter even de laatste versie installeren, nadat je Mcafee geinstalleerd hebt,

Beste Crash,

Jouw suggestie even gecontroleerd en m.i. klopt dit niet. Ik kan nog steeds nieuwe definities ophalen, SE1R261 d.d. 18-06-2008 is de laatste.
Daarom nogmaals de vraag: hoe kan ik deze soesah omzeilen?

Pimpernel.

Toch zou ik de nieuwste Ad-aware versie nemen. Ik heb even gekeken, er zijn inderdaad nog definities updates, maar het programma wordt verder niet meer ondersteund.

Beste Crash,

Het geeft geen antwoord op mijn eigenlijke vraag: "Is er geen eenvoudiger methode?" Want zeer waarschijnlijk loop ik volgende keer tegen hetzelfde probleem op.
En om nou iedere keer op drie computers alles weer opnieuw te moeten installeren? Daar heb ik momenteel eventjes niet zo'n goesting in...

Pimpernel.

Je moet het zelf weten, maar ik geeft het aan omdat Mcafee misschien geen incompatible software ziet in de nieuwste versie's van de genoemde software.

Dat zou mogelijk kunnen zijn. Blijft echter nog steeds Spybot over. Daarom herhaal ik mijn vraag nog eens hoewel ik vrees er geen eenvoudig antwoord op te kunnen krijgen.
Ik bekijk het nog even.

Bedankt,

Pimpernel.

Je tip alsnog uitgevoerd en inderdaad, na het installeren van Ad-Aware 2008 Free kan inderdaad McAfee geïnstalleerd worden (na het eveneens verwijderen van Spybot S&D).
Alleen... Cruyff zei het al: "Ieder voordeel hep se nadeel!" en gelijk heeft-ie nog steeds. Want de versie 2008 ondersteunt niet meer Ad-Watch en ook geen planning. Daarvoor dien je dan weer een betaalde versie aan te schaffen. En die zie je nergens in de winkels...

Bedankt voor het meedenken,

Pimpernel.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan