McAfee of AVG

Status
Niet open voor verdere reacties.

DJJochem

Gebruiker
Lid geworden
26 jun 2010
Berichten
725
Hallo,

Ik heb sinds een tijdje een nieuwe Acer Aspire computer met Windows 8. Hierop was McAfee Internet Security voorgeïnstalleerd. Deze kon ik 60 dagen proberen. Nu zijn deze 60 dagen bijna om, en ik wil een licentie gaan kopen. Ik heb in het verleden ook AVG gebruikt. Ik vind McAfee zelf fijner, maar ik vraag me af wat jullie ervaringen zijn met beiden, en welke volgens jullie de beste is.

Tips voor andere virusscanners zijn ook welkom!

Groetjes, Jochem
 
:) Ike ?? ....

Ooit ( 16 jaar geleden ongv. ) was ik met Norton begonnen en altijd netjes originele licentie's gehad ( ! ) maar ook altijd regelmatig enorm veel problemen en botsingen met andere beveiligingen enz..enz.. ( en veel meer nog problemen mee gehad ! ) ge-had !, toen was ik op advies van een vriend met Nod32 begonnen en gelukkig vandaag ik kan me niet een mijn PC voorstellen zonder Nod32 meer ...dus.... maar het is alleen maar een privé mening enz...

Nod32 !.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik ben al geruime tijd zeer tevreden over Eset NOD32. Maar over je vraag, persoonlijk vind ik Mcafee vele malen beter dan AVG.
 
Wanneer je tevreden bent met McAfee, blijf dan McAfee gebruiken.

Die pagina van de consumentenbond kun je beter niet gebruiken om te beoordelen wat het beste is, je ziet al dat MSE daar het hoogst gewaardeerd wordt door iedereen die daar een mening heeft gegegeven terwijl het in vele tests bewezen is dat de bescherming die geboden wordt door MSE helemaal niet zo best is.

Persoonlijke meningen, zoals ROYONIX al aangaf, blijven persoonlijke meningen en die zijn voor iedereen weer anders. Ben zelf ook vele jaren een grote fan geweest van NOD32 en Eset Smart Security en vond die programma's op dat moment de beste keus. Door alle betrouwbare tests te bekijken en zelf veel te testen ben ik van mening veranderd en gebruik ik nu beveiliging waar ik meer vertrouwen in heb.

Wat AVG en McAfee betreft, ze scoorden allebei niet best in de MRG Flash tests.
 
Je zou ook hier kunnen kijken voor diverse testen (Engelstalig):

http://www.av-comparatives.org/

AV-Comparatives is an independent not-for-profit organization offering systematic testing that checks whether security software, such as PC/Mac-based antivirus products and mobile security solutions, lives up to its promises. Using one of the largest sample collections worldwide, it creates a real-world environment for truly accurate testing. AV-Comparatives offers freely accessible results to individuals, news organizations and scientific institutions. Certification by AV-Comparatives provides an official seal of approval for software performance which is globally recognized.

http://www.av-comparatives.org/about-us/
 
:) Consumentenbond heb ik zelf altijd vertrouwd en op basis van hun tip's heb ik ook af/ en toe mijn producten gekocht gehad enz... en i.v.m. vergelijking directe-resultaat te krijgen tussen alle antivirusen je kan ook nog NL vergelijking test doorsnuffelen ;)

KLIK -->>http://www.nod32.nl/vergelijking/default.aspx
 
Laatst bewerkt:
ROYONIX,

Consumentenbond test zelf geen antivirus programma's. Ze laten zo'n test uitvoeren door bijvoorbeeld AV-test.org. Dan kan je net zo goed de tests bekijken op av-test.org en kun je ook direct meerdere tests bekijken. Een enkele test zegt niet zoveel.
Vergelijkingen op de NOD32 site zijn minstens 4 jaar oud. Als er iets snel veranderd is het wel de kwaliteit van beveiligingssoftware. En natuurlijk gebruikt men ook precies die tests waarin NOD32 heel goed presteerde en rept men niet over tests waarin ze minder presteerden dan de concurrentie. Dat is helemaal niet vreemd, dat zou elke andere AV fabrikant ook doen op hun eigen website.

In topics als dit topic komt het altijd weer op hetzelfde neer. Iedereen beveelt het produkt aan dat hij/zij zelf gebruikt en weet meestal ook wel ergens een test te vinden waarin dat produkt goed scoort. Aan het eind van het topic is niemand iets wijzer geworden.
 
:) YEP dat weet zelf ook ( i.v.m. consumentenbond ! ) maar dit wat je ziet bij vergelijkings test bij Nod32 ......nog steeds geldig is, en verloopt niet en kan niet verlopen ;) plus dat nog, eigenschappen en effectiviteit of affectiviteit bij een antivirus je kan niet veranderen, eens goed betekend altijd goed, dat was altijd en eeuwen zo .....toch ??

P.S. Ooit die test was alleen maar Nod32 en nu is Eset Nod32, en bij vergelijkingstestjes vergelijkt je nu dus Eset Nod32 met anderen ( en niet als ooit die test bij Nod32 was ) ..
ALS laatste, met die mij comment's ik bedoel ook niet dat hierboven aanvrager Nod32 kiezen moet ....nee dat mijn bedoelling niet was :confused:
 
Laatst bewerkt:
ROYONIX,

De vergelijking op de NOD32 site is ontzettend verouderd is heeft helemaal niets te maken met met de antivirus produkten van vandaag.
Je ziet daar toch duidelijk dat het om tests van mei 2009 of augustus 2008 gaat? Of je daar vandaag naar kijkt of over 5 jaar, er zal niets veranderen in die resultaten.
En eens goed altijd goed gaat zeker niet op voor beveiligingssoftware. Je mag dat wel denken, maar het is niet zo.
 
Bij de Consumentenbond is het ook nog eens zo dat je bepaalde zaken alleen maar kunt zien wanneer je lid bent, o.a. de testresultaten. De eerste 2 maanden mogen dan gratis zijn, je moet sowieso al je gegevens achterlaten + een machtiging om geld van je rekening af te laten schrijven. Ik kan me goed voorstellen dat niet iedereen dit wil doen.
 
:) Jongens hier is geen sprake over consumenten-bond lid te worden ( in die nu tijden, zoiets ?? ), en moeten jullie niet zo uitgebreid vuur en vlam over breien, maar hier is sprake van ideetje of tips van consumentenbond welke zeer gewaardeerd zijn, bij artikelen te kiezen enz. laat maar liever zo dichtbij mogelijk van betreffende vraag te blijven, of even op een reactie te wachten ;) .
 
Laatst bewerkt:
Ik kan er weinig aan doen: je zult toch echt lid moeten zijn of worden wil je de testresultaten van de Consumentenbond kunnen bekijken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan