McAfee probleempje

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lowkick

Gebruiker
Lid geworden
25 nov 2007
Hoi,

Ik maak gebruik van de McAfee Virusscan Enterprise ver. 8.5 antivirus.
Maar als ik me aan wilt melden bij mirc houdt McAfee hem tegen, en ik weet niet hoe ik dit kan instellen zodat hij hem niet blokkeert.

Ik weet wel zeker dat McAfee dat blokkeert want ik heb eens McAfee geuninstalled en toen kon ik gewoon wel chatten op mirc. Wanneer ik deze installeer, niet meer.

Bedankt.

McAfee ziet blijkbaar elke mIRC aan voor een trojan of andere malware.

Je zou in McAfee een zgn. exception-rule kunnen aanmaken.
Je geeft daarmee aan dat dat bestand of die folder niet gescand mag worden.
Hoe dat met McAfee gaat, weet ik niet, maar elke AV kent die mogelijkheid. Even in de handleiding kijken dus, of in de help-file.
Als je die exception-rule aanmaakt mag je ook eventuele library-bestanden niet vergeten. In dit geval is dat moo.dll, en in sommige gevallen ook MDX.dll.

Indien jij zelf een mIRC-bot runt (of een eigen irc-server) kunnen de problemen nog erger worden. Vrijwel elk script van een mIRC-bot wordt aangezien als kwaadaardig.
In dat geval zou ik gaan voor een 'dedicated' machine. Ofwel een machine die alleen voor dit doel gebruikt wordt. Op deze manier heb ik het bij mij opgelost.
Indien dit bij jouw ook het geval is, meldt het dan even, een oplossing is er altijd.

Anders: een 'uitzonderingsregel' maken in McAfee voor je mIRC

EDIT:
Ik heb jouw vraag voorgelegd op de mIRC (daar zouden ze dit toch moeten weten, toch?), en ja hoor: er blijkt een uitgebreide tutorial beschikbaar te zijn over dit onderwerp.

Laatst bewerkt:
Die uitgebreide tutorial gaat over McAfee internet security, (security center), en ik heb dat niet alleen de virusscanner. Maar als ik verbinding wil maken met een channel op mirc wordt dat tegengehouden door McAfee. Als ik dan op het icoontje McAfee rechtermuisknop klik krijg ik een optie die heet: "Logboekbestand voor Toegansbeveiliging openen". Als ik dat doe krijg ik een kladblok bestandje waarop staat:

"30-11-2007 12:00:40 1094 C:\Program Files\Covey Inc\EliteSwitch\EliteSwitch.exe Standaardbeveiliging van Anti-virus:IRC-communicatie voorkomen 208.98.3.10:6667"

Eliteswitch is de programma wat ook een chatfunctie heeft.

Moet ik dan die bericht van die Logboek verwijderen zodat hij hem niet meer blokeert? Of is er een andere optie?...

mmm,
Ik gebruik geen McAfee, dus ik heb geen pasklaar antwoord.
Gelukkig zijn er zoekmachines.

Via deze website kun je in contact komen met de maker van EliteSwitch.
Het blijkt een progje te zijn dat, zo ver ik het kan beoordelen, niets te maken heeft met jouw mIRC-client.
EliteSwitch is (...) is made in Visual Basic 6.0, and is an almost replica of SwiftSwitch, except for the fact that i've added Cheating Utilities and Functions to make it more suitable for my needs.
Op de pagina van swiftswitch las ik dat het een Runscape-client is.
M.a.w.:
McAfee blocked niet (of niet alleen) jouw mIRC, maar (ook) je Runscape.

Blijkbaar is jouw probleem erg specifiek:
Je hebt een combo van mcAfee, mIRC, Runscape en Eliteswitch.
En daar kan blijkbaar McAfee niet zo goed mee overweg.

Ik zou het volgende proberen:
Exception rules maken voor:
* moo.dll (in de %system%\WINDOWS\system32-folder)
* MDX.dll (indien aanwezig)
* Eliteswitch (waarschijnlijk in je C:/Program Files)
* mIRC-client (waarschijnlijk in diezelfde map)

Ik weet niet zeker of dit helpt, ik denk ook maar wat hardop en het kan iig geen kwaad.
Ik ben geen gamer en ken dus die runscape niet.

Verder zag ik dat mcAfee ook een eigen Help-forum heeft.
Misschien dat je daar wat verder komt?

Oh, ik ben er inmiddels ook achter dat 'exception-rules' bij McAfee 'Program Permissions' wordt genoemd.

Nou, ik hoop dat je hier wat verder mee komt, ik weet het verder ook niet.
Iemand anders misschien?

EDIT:
als ik jouw vorige post nog eens goed doorlees begrijp ik het niet helemaal:
je schrijft
Als ik dan op het icoontje McAfee rechtermuisknop klik krijg ik een optie die heet: "Logboekbestand voor Toegansbeveiliging openen". Als ik dat doe krijg ik een kladblok ....

TOEGANGSBEVEILIGING?
Dat klinkt als een Firewall. Dus geen AV.
Misschien dat je toch maar eens de eerder genoemde tutorial goed moet doorlezen. En scroll dan naar beneden. Daar staat wat over Program Permissions.

Laatst bewerkt:
Het is me gelukt.

Ik heb op de eigenschappen van de toegangsbeveiliging geklikt en daar zag ik allemaal wat McAfee blokkeerde. Er zat een vinkje bij "IRC-communicatie voorkomen" blokeren.

Bedankt voor de hulp:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan