McAfee Security Center

Status
Niet open voor verdere reacties.

Koen van Alphen

Gebruiker
Lid geworden
19 dec 2005
Berichten
33
Ik heb sinds kort Mcafee Security center op mijn PC en heb ook sinds die tijd problemen.
Bepaalde programma's, met name bij tabellen in Exel en/of Acces worden vreselijk traag. Ook Internet gebruik is in snelheid omlaag gegaan en soms niet vooruit te branden.
Site advisor was ook geinstalleerd maar heb ik inmiddels verwijdert. Helpt niet echt veel.

Ik gebruik XP versie 2002 sp2, pentium dual core 2,8 GHz, 960 mb.

Voor het installeren gebruikte ik ook Mcafee maar was een oudere versie.
Spyware zuiveren doe ik regelmatig.

MCafee vraagt ook voor veel items toegang tot het internet. Ik heb er al veel geblokkeerd maar weet ook niet welke nodig zijn en welke niet.

Heeft iemand een idee wat er aan de hand kan zijn en hoe ik dit kan oplossen ?

B.v.d. Koen
 
McAfee

McAfee kan zaken behoorlijk vertragen, maar om er zeker van te zijn dat McAfee het probleem is zou het eigenlijk een moeten verwijderen.
Gebruik daarvoor ook de verwijdertool.
http://service.mcafee.com/FAQDocument.aspx?id=107083&lc=4105&partner=McAfee&type=TS&ia=1

Probeer als alternatief de 30 dagen probeer versie van Kaspersky, en kijk eens hoe het dan gaat.

Op zich weleen goed plan om Mcafee te verwijderen om dan het resultaat te zien maar ik ben het dan ook wel kwijt. Ik heb Mcafee gewoon legaal gekocht en mag dat daarna dan weer doen om het weer terug te krijgen !
Dat vind ik op zich niet zo leuk. Ik zou liever weten hoe e.e.a. in te stellen zodat Mcafee niet vertraagt. Mits dat mogelijk is tenminste.
 
Ik gebruik zelf McAfee niet, maar ik kan mij niet voorstellen dat je McAfee na een week of twee niet meer zou kunnen installeren en gebruiken.
Wat je zou moeten veranderen (als dat al mogelijk is) in McAfee...... ik heb geen idee dus daar kan ik je niet mee helpen. :(
 
Mcafee

Ik gebruik zelf McAfee niet, maar ik kan mij niet voorstellen dat je McAfee na een week of twee niet meer zou kunnen installeren en gebruiken.
Wat je zou moeten veranderen (als dat al mogelijk is) in McAfee...... ik heb geen idee dus daar kan ik je niet mee helpen. :(

Je koopt Mcafee voor ee of meerdere computers.
Op de site van Mcafee kun je, in je eigen account, het betaalde aantal downloaden.
Als je dus je versie op je computer kwijt bent kun je gewoon weer opnieuw betalen.
Op zich wel slecht natuurlijk! Als je toevallig een keer de pech hebt dat je harde schijf crasht kun je toch weer betalen ! Zo werkt dat tegenwoordig ! Vroeger kreeg je nog een CD'tje en kon je gewoon opnieuw installeren.

In elk geval bedankt voor het reageren !
 
De keus voor McAfee zou toch al niet mijn keus zijn maar als ik dit lees........belachelijk gewoon.
Ik kan Kaspersky Internet Security net zo vaak installeren en de-installeren als ik wil, als je ergens voor betaald hebt heb toch rechten?
 
Mcafee

De keus voor McAfee zou toch al niet mijn keus zijn maar als ik dit lees........belachelijk gewoon.
Ik kan Kaspersky Internet Security net zo vaak installeren en de-installeren als ik wil, als je ergens voor betaald hebt heb toch rechten?

Ik ben niet bekend met Kaspersky.
Voor mij is het belangrijk dat er een fire wall aanwezig is en een actieve virusscanner, incl. voor mail berichten. Doet Kaspersky dat ook ?
Is Kaspersky gratis of moet je daar ook voor betalen ?
 
Om met het slechte nieuws te beginnen..........het is niet gratis.
Verder is Kaspersky een van de betere AV scanners, je hebt alleen antivirus en je hebt de Internet security, dat is het totale pakket.
Hier kun je de verschillen zien: http://www.kaspersky.nl/vergelijk/kav-kis

Je kunt het gebruiken op twee computers.
Mocht je het willen proberen, vergeet dan niet de verwijdertool te gebruiken voor je Kaspersky installeert.
 
Mcafee

Om met het slechte nieuws te beginnen..........het is niet gratis.
Verder is Kaspersky een van de betere AV scanners, je hebt alleen antivirus en je hebt de Internet security, dat is het totale pakket.
Hier kun je de verschillen zien: http://www.kaspersky.nl/vergelijk/kav-kis

Je kunt het gebruiken op twee computers.
Mocht je het willen proberen, vergeet dan niet de verwijdertool te gebruiken voor je Kaspersky installeert.

Oke, is de moeite waard het even in gedachten te houden.
Zoals ik al zei ik heb reeds gekocht en betaald en was eigenlijk niet van plan om nu weer een nieuwe te kopen. Ik zal dit zeker in gedachten houden voor volgend jaar als het termijn van Mcafee afloopt. Het is uiteindelijk maar voor een jaar. Ik neem overigens aan dat je Kaspersky ook maar voor een bepaalde periode koopt ?
Als Mcafee nou problemen blijft geven besluit ik mogelijk wel om alsnog over te stappen.
Ik verdenk Mcafee er van dat ze niet alleen in de gaten willen houden of er virussen op mijn PC komen maar ook dat ze willen weten wat ik allemaal doe. Er staat een hele berg op waarvan je totaal niet het idee hebt wat het allemaal doet. Voor van alles en nog wat willen ze het internet op ! Ben ik niet kapot van. Ook spelen ze onder een hoedje met Microsoft. Windows update zit er ook in gebakken. Is wel uit te schakelen maar daar moet je ver voor graven. Volgende keer voor mij in elk geval geen Mcafee meer !
 
Een paar voordelen van Kaspersky (buiten dat het een betere suite is dan McAfee).
Je koopt het ook voor één of twee jaar, maar je kunt altijd gratis upgraden naar een nieuwere versie (met een geldige licentie).
Blijf je bij Kaspersky kun je het volgende jaar een licentie kopen met 30% korting.
Je krijgt een activatie code die je net zo vaak kunt gebruiken als je wilt, je bent dus baas over je eigen computer/software.
En het vertraagt je computer niet, met een beter bescherming dan McAfee.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan