PJnijm
Terugkerende gebruiker
- Lid geworden
- 1 feb 2005
:evil:Wegens een ernstige fout in McAfee kunnen je foto's zomaar verdwijnen met McAfee.
Onlangs heb ik deze "beveiliging" verlengd en zie ik dat wanneer je foto's gaat bewerken of een andere naam gaat geven verdwijnt van je pc. Roteren is foto kwijt. Inmiddels heb ik al een mail gestuurd naar McAfee en op internet zie ik dat er aan gewerkt wordt door McAFee, maar waarom zijn de klanten niet ingelicht? Schandalige zaak van McAfee want je hele fotobestanden kun je zomaar kwijt zijn. Of ze ook echt weg zijn of enkel verborgen weet ik niet. Onderstaand bericht schijnt voorlopig de oplossing te zijn, maar daar ben ik nog niet aan begonnen. Hoe dan ook ik vind dit een zeer kwalijke zaak :evil::evil::evil:
1. Schakel Access Protection/Toegangsbeveiliging uit:
a. Dubbleklik op het icoontje van McAfee in uw taakbalk b. Klik op Navigatie rechts bovenaan c. Selekteer Algemene instellingen en W aarschuwingen d. Open Toegangsbeveiliging e. Vink Toegangsbeveiliging uit en klik op Toepassen.
f. Sluit SecurityCenter af.
2. Wijzig het register om te voorkomen dat bestanden verborgen worden in de toekomst:
a. Klik op Menu Start (Windows Orb)
b. In het zoekvenster typ: regedit.exe
c. In het resultaat, klik met rechter muisknop op Regedit.exe en selekteer Open als Administrator.
d. Wijzig de volgende sleutel:
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\McAfee\SystemCore\VSCore\On Access Scanner\McShield\Configuration\Default]
e. Dubbel klik ExcludedItem_16.
f. Verander de waarde 3|3|*.TMP in:
3|3|*.LOG
g. Sluit het register editor en sluit enig ander werk op.
h. Herstart uw computer
3. Verander bestands instellingen om de huidige verborgen bestanden te laten zien:
b. Open Computer.
c. Typ (of kopieer en plak) de volgende informatie in het zoek venster:
C:\Users\%user name%\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Libraries.
d. Selekteer de vier bibliotheken aan de linker zijde (Documenten, Muziek, Video, Foto's).
e. Klik met rechtermuisknop op Eigenschappen.
f. In het Algemene Tab , De-selekteer op Verborgen.
g. Klik OK.
h. Uitloggen en opnieuw inloggen of herstart uw computer om de veranderingen te tonen.
4. Her-Inschakelen Toegangs Beveiliging:
a. Dubbel-klik op het M icoon.
b. Klik Navigatie rechts bovenaan.
c. Selekteer Algemene Instellingen en Waarschuwingen.
d. Open de Toegangsbeveiliging.
e. Vink Toegangsbeveiliging aan.
f. Klik op Toepassen .
Onlangs heb ik deze "beveiliging" verlengd en zie ik dat wanneer je foto's gaat bewerken of een andere naam gaat geven verdwijnt van je pc. Roteren is foto kwijt. Inmiddels heb ik al een mail gestuurd naar McAfee en op internet zie ik dat er aan gewerkt wordt door McAFee, maar waarom zijn de klanten niet ingelicht? Schandalige zaak van McAfee want je hele fotobestanden kun je zomaar kwijt zijn. Of ze ook echt weg zijn of enkel verborgen weet ik niet. Onderstaand bericht schijnt voorlopig de oplossing te zijn, maar daar ben ik nog niet aan begonnen. Hoe dan ook ik vind dit een zeer kwalijke zaak :evil::evil::evil:
1. Schakel Access Protection/Toegangsbeveiliging uit:
a. Dubbleklik op het icoontje van McAfee in uw taakbalk b. Klik op Navigatie rechts bovenaan c. Selekteer Algemene instellingen en W aarschuwingen d. Open Toegangsbeveiliging e. Vink Toegangsbeveiliging uit en klik op Toepassen.
f. Sluit SecurityCenter af.
2. Wijzig het register om te voorkomen dat bestanden verborgen worden in de toekomst:
b. In het zoekvenster typ: regedit.exe
c. In het resultaat, klik met rechter muisknop op Regedit.exe en selekteer Open als Administrator.
d. Wijzig de volgende sleutel:
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\McAfee\SystemCore\VSCore\On Access Scanner\McShield\Configuration\Default]
e. Dubbel klik ExcludedItem_16.
f. Verander de waarde 3|3|*.TMP in:
3|3|*.LOG
g. Sluit het register editor en sluit enig ander werk op.
h. Herstart uw computer
3. Verander bestands instellingen om de huidige verborgen bestanden te laten zien:
b. Open Computer.
c. Typ (of kopieer en plak) de volgende informatie in het zoek venster:
C:\Users\%user name%\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Libraries.
d. Selekteer de vier bibliotheken aan de linker zijde (Documenten, Muziek, Video, Foto's).
e. Klik met rechtermuisknop op Eigenschappen.
f. In het Algemene Tab , De-selekteer op Verborgen.
g. Klik OK.
h. Uitloggen en opnieuw inloggen of herstart uw computer om de veranderingen te tonen.
4. Her-Inschakelen Toegangs Beveiliging:
a. Dubbel-klik op het M icoon.
b. Klik Navigatie rechts bovenaan.
c. Selekteer Algemene Instellingen en Waarschuwingen.
d. Open de Toegangsbeveiliging.
e. Vink Toegangsbeveiliging aan.
f. Klik op Toepassen .