McAfee zegt dat ik een website heb bezocht die 'een bedreiging vormt'

Status
Niet open voor verdere reacties.

janyep

Gebruiker
Lid geworden
7 mei 2008
Goedemiddag,

McAfee Security Scan Plus geeft aan:

Bedreigingsdetectie: schadelijke websites: 1
Deze website die u hebt bezocht vormen een bedreiging voor uw beveiliging
= fontslog.com

McAfee SSPlus is een simpel progje, ooit meegeïnstalleerd met ik weet niet meer wat
scant alleen, maar kan niet in quarantaine plaatsen of zo
Het enige 'Nu oplossen' verwijst naar hun site om McAfee aan te schaffen.

Heb eergisteren nog volledig gescant met Microsoft Security Essentials en Malware Anti-malware.

fontslog.com is bezocht vanuit Firefox 20.0.1
Weet iemand raad ? Zou er blij mee zijn!

vr groet janyep

Geen idee hoe je de waarschuwing uit moet schakelen, maar deze waarschuwingen komen uit een algemeen bijgehouden lijst.

telegraaf.nl en nu.nl hebben ook wel eens tijdelijk op zo'n lijst gestaan omdat de site gehacked was. Geen idee wat er eventueel draait op die website, maar je bent niet per definitie besmet nu, als je computer up te date is.

:confused: Probeer maar ook met ''Malicious Software Removal Tool'' van Microsoft en ook met ''Microsoft Safety Scanner'' dan moet het lukken, maar tijdens handeling je moet echt alles anders ( alle activiteiten uitschakelen ! ) zoals antivirus / mail-systeem / en de rest , gewoon niets meer actief te hebben ..:confused: ( kijk even of niet misschien in TaakBeheer die fontslog.com actief is ??? ) ..

P.S. die fontslog.com ken ik niet, weet je zeker dat een besmetting is ?? :confused:

Laatst bewerkt:
De website http://www.fontslog.com/ is schoon. Ik heb hem laten beoordelen door virustotal en 39 van de 39 virusscannners geven aan dat die site niet besmet is. Hier het rapport van virustotal over die website: klik!.

McAfee staat overigens niet in de lijst van virusscanners die virustotal gebruikt. Ik denk daarom dat McAfee vals alarm heeft geslagen.

WOT (Web of Trust) vindt de website www.fontslog.com vertrouwenswaardig: klik

Laatst bewerkt:
Vaak is het zo dat twee scanners ook conflicten veroorzaakt. Ik zou die ss McAfee eraf gooien. Derhalve zal het wel een vals alarm zijn. Microsoft Security is genoeg.

Hallo allemaal
dank voor de snelle reacties

prima, ben gerustgesteld ( kende ik niet, zo'n site-checker )

en heb McAfee verwijderd

Nogmaals heel hartelijk dank,

Waar zouden we toch zijn zonder de helden van helpmij-forum ? :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan