McAfee

Status
Niet open voor verdere reacties.

jimmy

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Sinds een maand heb ik de laatste versie van McAfee Security Center. Totaalpakket, antivirus en firewall. De vorige versie beviel me veel beter.
Een van de meest irritante zaken is, dat ik steeds maar weer popupjes krijg met de mededeling dat er iets in het register is veranderd. Met de vraag of ik dat goed vind of niet.
Het heeft altijd met Microsoft Explorer te maken. Ik kan me er nog wel iets bij voorstellen, dat als je zit te surfen op warez- sex- of poker-sites, maar ik vind het vreemd, dat als ik zeer vertrouwde links aanklik b.v. vanuit emails van Elsevier, Consumentenbond e.d. en vervolgens die link weer verlaat, mcafee direkt in aktie komt met dit soort meldingen. Het houdt maar niet op! Ik heb trouwens ook geen idee, wat ik moet aanklikken: WEL of NIET toestaan. Ik word er een beetje dol van, en sta bijna op het punt om de hele McAfee zooi van mijn computer af te gooien, en een andere virusscanner te installeren. Weet iemand een oplossing?

Kan je een screenshot maken van zo'n melding?

Het kan zijn dat McAfee veel te streng is, of het kan zijn dat er echt iets aan de hand is.

Michael, screenshot maken gaat helaas niet meer. Nadat ik dit berichtje had geschreven werden de problemen steeds erger, en heb besloten de hele zooi eraf te gooien. Die ellendige EMPROXY.EXE begon weer de draaien, met 98% CPU gebruik, en was niet te stoppen. Ik heb nu AVG en Zonealarm erop gezet en ken mijn computer niet meer terug.

Alles loopt weer bloedsnel. Ik snap er niks van. Met McAfee duurt het openen van een simpel JPG-tje, XLS of zelfs TXT-bestand 5 seconden; nu opent het allemaal weer direkt (minder dan 1 seconde) Ook het surfen gaat wel 5 keer zo snel, en snelkoppelingen reageren ook direkt. Ik denk dat McAfee geen goed programma is.

(wel jammer dat Emule en Zonealarm niet goed samenwerken, maar daar vind ik nog wel een oplossing voor)

Bedankt voor je reaktie!

Mooi dat alles nu wel werkt, ondanks het verwijderen van McAfee.
AVG en ZoneAlarm is een prima combinatie!:thumb:

En wat bedoel je met dat ZA en eMule niet goed samenwerken?

- In ZoneAlarm moet je eMule volledige toegang geven tot het internet.
- En misschien moet je in ZoneAlarm nog een poort openzetten voor eMule.

Of - Misschien moet je in je router / modem nog een poort open zetten.

En als je vraag is opgelost, mag je rechtsonderaan op Vraag is opgelost klikken.

En wat bedoel je met dat ZA en eMule niet goed samenwerken?

- In ZoneAlarm moet je eMule volledige toegang geven tot het internet.
- En misschien moet je in ZoneAlarm nog een poort openzetten voor eMule.
Ik zal het proberen uit te leggen! :-) (mijn kennis over al dit soort zaken is niet groot)
Toen ik Zonealarm had geinstalleeerd, bleek dat Emule opeens nauwelijks nog iets downloadde......even naar options/connections gegaan en de poorten getest. TCP werkt wel, UDP niet. Vervolgens het halve internet afgezocht, en steeds zie je terug, dat de combintie Emule en Zonealarm niet lekker loopt door de weigerende UDP poort. Enige keren uitgeprobeerd om Zonealarm op MEDIUM te zetten, en dan loop Emule prima, en komt 'ie ook goed door de poort-test heen. Uit alle info van het internet heb ik begrepen dat Zonealarm niet goed in te stellen is, behalve als je Zonealarm PRO hebt.

Omdat ik dat MEDIUM in Zonealarm toch een beetje link vind, waren er nog maar 2 mogelijkheden. 1) Emule voortaan op halve kracht laten werken (zonder UPD) of 2) een andere firewall installeren.

Om het verhaal nog wat langer en ingewikkelder te maken ......haha
Nu blijkt opeens dat (na een nachtje rust) dat Emule WEL goed werkt, en WEL goed door de poorttest heen komt. En toch staat de Zonealarm, zoals het hoort, op HIGH security.
(de stealth mode) Ik begrijp er niks van, maar ben blij dat alles nu goed blijkt te werken.
De enige verklaring die ik er voor heb, is dat alle info op het internet over problemen Emule-ZoneAlarm verouderd is, en dat met de nieuwste versies van ZoneAlarm, Emule wèl door de poorttest heenkomt. Wat is jouw menng?

Terwijl ik dit berichtje schrijf, heb ik het nogmaals getest, en voor zover ik het nu kan overzien loopt alles als een trein. En nu maar hopen dat dat zo blijft! Computers zijn wonderlijke en onvoorspelbare dingen :D
Dank voor je reaktie!

ZoneAlarm is een product wat steeds wordt verbeterd, en er worden steeds nieuwere versies uitgebracht. Het zou inderdaad best eens kunnen dat het bekende '' eMule - ZoneAlarm '' probleem met een nieuwere versie is opgelost!

Persoonlijk vind ik Medium voldoende, maar High is ook prima.

Ik zou het nog even zo aankijken, en als het probleem weer terugkomt, inderdaad kijken of je misschien toch geen andere firewall wilt nemen.
Daarvoor alvast mijn lijstje:

- Sygate Personal Firewall
- Kerio Personal Firewall
- Comodo

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan