McAfee

• Onderwerp starter Onderwerp starter ipea
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

ipea

Gebruiker
Lid geworden
23 feb 2001
Ik heb het sterke vermoeden dat mijn virusscanner het niet meer doet, Heb er al over gebeld met McAfee die kunnen niets zonder de license en aangezien de lisence bij de IT-er van mijn voormalige werk is en deze persoon niet meer te traceren is kan ik er niks mee.
Nu had ik bedacht AVG of zoiets er op te zetten maar die geeft een conflict met de McAfee dus die moet ik er afhalen....dan moet ik eerst zeker weten dat hij het inderdaad niet meer doet. Bovendien zit er geen uninstall bij en in de lijst configuratie/ software zie je hem niet staan.
Ik vind hem onder program files/network associates/virusscan
weet iemand raad?????

Hij is dan waarschijnlijk fout geinstalleerd.

Doe dit heel even:

Als je de beveiligingscentrum opstart van Windows, detecteert Windows dan een Virusscan?

Of nog makkelijker:

Als Windows geen virusscan detecteert, zie je een schildje onderaan in je System Tray, rechts onderin: En dan staat er: Deze pc is mogelijk niet goed beveiligd etc.

Als dat het geval is, zou ik je aanraden een nieuwe Virus Scan te installeren

nee hij kan niet fout geinstalleerd zijn want hij heeft bijna 2 jaar prima gedraaid.
Het probleem is sinds december vorig jaar.
Virusscan wordt bovendien gedetecteerd en het logo van de McAfee staat ook bijj opstarten in de systray.

Als dat zo is, dan functioneert McAfee gewoon, tenzij,

Start McAfee op, en zoek voor de License Sectie,

Kijk hoe lang je nog over hebt voor je license, of als het al verlopen is.

Ik kan alleen Virus console openen en daar vind ik niks over License Sectie:confused:

McAfee heeft het update gedeelte aangepast. Je moet nu "McAfee Common Management Agent 3.6" gebruiken. Zie ook Hier
Als je dit installeert zal het updaten weer werken. Probeer ook om de laatste patch te downloaden voor 8.0.0. Dit is versie 16. Als je het niet kan vinden stuur dan even een pm.

Geweldig:thumb:!!!!
Maanden zoeken leverde mij niets op. Gebeld met McAfee jouw tip niet gekregen ben heel benieuwd hoe je dit wist.

De patch....kon ik ook niet vinden dus als je die nog voor me hebt...heel graag

Leve de leden van helpmij

Hoe ik dit wist...... ik had hetzelfde probleem.......

Gewoon ff met google zoeken op "mcafee update werkt niet". :D

Patch 16 is hier te downloaden.

Klik hier

Wederom, succes ermee!! :thumb:

ff geen succes met de patch.
Heb hem gedownload winrar pakt uit dan bij installeren krijg ik de volgende melding zie prtscn die ik ff bijvoeg

tsja en nu mislukt de upload.....wat doe ik fout?????

tsja en nu mislukt de upload.....wat doe ik fout?????

Geen idee want ik zie geen afbeelding....

De patch is 2x ingepakt. Eerst naar een zip file en dan naar een .rar file.
Hij moet dus ook 2x uitgepakt worden.
dus mcafee.virusscan.enterprise.v8.01patch16.rar uitpakken. Je heb dan twee files.
vse80ip16.zip en www.9down.com.
Het bestand vse80ip16.zip uitpakken naar een lege directory.
Er worden tijdens het uitpakken 3 subdirectories aangemaakt met files erin en een aantal files in de lege directory geplaatst. Eén daarvan heet setup.exe. Start deze file op en de installatie zal beginnen.

Flappie

heb je de prtscr toegezonden.
weer gedaan zoals je zegt maar ....noppes
maar ja ..ik ben blond:rolleyes:

Hoi Blondje :D

Ik heb je schermdump ontvangen. Eigenlijk verteld het installatie programma precies wat er aan de hand is. Je moet Internet Explorer afsluiten. Als je dit gedaan heb dan zal de installatie wel lukken!

En weer succes ermee!!!

He 4flappie,
natuurlijk had je helemaal gelijk.
Alles is gelukt en mijn dan k is GROOT!!!!:):)

Ik ga deze opgelost zetten.
Nogmaals dank en wie weet tot spreeks
groet
Ipea

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan