McAffee aut. scan uitschakelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

PJnijm

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
1 feb 2005
Heb de laatste McAffee software erop staan 2007 maar ik weet niet hoe ik de aut.scan die elke vrijdag begint te draaien uit te schakelen. Ik heb de Engelse versie maar kan de optie nergens vinden.

IS ER NOU NIEMAND DIE DIT TOEVALLIG WEET??? ps is nog niet opgelost........

Laatst bewerkt:
Hoi,
Ik heb de Nederlandse versie;

Dit heb ik uit de helpfunctie voor je gekopieerd;

Scans plannen
U kunt scans plannen om de computer op geplande tijdstippen grondig te controleren op virussen en andere bedreigingen.

U plant een scanbewerking als volgt:

Klik in het menu Geavanceerd op Configureren.
Klik in het deelvenster Configureren op Computer en bestanden.
Klik onder Virusbeveiliging op Geavanceerd.
Klik in het deelvenster Virusbeveiliging op Geplande scan.
Zorg ervoor dat Gepland scannen inschakelen wordt ingeschakeld.
Schakel de selectievakjes in naast de dag van de week waarop de scan moet worden uitgevoerd.
Klik op waarden in de lijsten met begintijden om een begintijd op te geven.
Klik op OK.

Daar heb ik de optie Gepland scannen inschakelen uit gezet.

Hoop dat je er wat aan hebt.
Ik vind het menu ook niet gebruiksvriendelijk geworden met versie 2007

Heb het na lang zoeken ook gevonden, maar toch bedankt. Hieronder de Engelse zoektocht!!

Computer and Files
Configure
Advanced (de rest laten staan) op ON
Scheduled Scan

En daar vind je dan de dagen van de week. Lang naar gezocht maar toch gevonden en zo slecht is mijn Engels toch niet.....:D

Fijn dat het voor elkaar is.
Ik heb even een vraag aan jou, aangezien je ook SecurityCenter 2007 hebt.
Komt bij jou het M icoontje altijd in de taakbalk (naast de klok)?
En kun jij scannen in de veilige modus?

Bij mij komt het icoontje maar af en toe, en ik kan niet scannen in de veilige modus!

Mijn probleem is nog niet opgelost, maar misschien nu wel met de laatste handeling. Even afwachten dus tot volgende week vrijdag.

Mijn icoontje staat continu in beeld naast de klok. Rood/grijs. Of je ook veilig kunt scannen weet ik niet, maar dit wil ik wel uitzoeken. Overigens wat is de reden hiervan?

Hallo,

Omdat het icoontje maar af en toe in de taakbalk verscheen, ben ik dat eens gaan uitzoeken.
Ben er inmiddels achter dat dit te maken heeft met de manier waarop je je aanmeld bij Windows (xp).

Ik heb ook geprobeerd de computer te scannen in veilige modus (voor de zekerheid, of het geen virus was), maar probeerde daar Security center op te starten. En dit gaat niet in veilige modus.
Je moet gewoon rechtsklikken op bv de c schijf, en dan kiezen voor scannen. En dat werkt wel...
Ach...... weer wat geleerd toch??:o
Allemaal dankzij Software QA Engineer McAfee, Inc
. En mijn Engels is niet zo best..;)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan