MD 8800 - ombouwen

Status
Niet open voor verdere reacties.

DimitriD

Gebruiker
Lid geworden
27 okt 2009
Ik heb (had) een MD 8800 van Medion (2005). En hiermee had ik problemen. Volgens mijn PC Shop, is het moederbord kapot en aangezien het een "btx" zou zijn, is dat moeilijk of kostelijk op te lossen. Moederbord zou de MSI MS-7204 zijn.

Ik heb me intussen een leuke laptop gekocht die ik vooral wil gebruiken, maar hierop heb ik geen firewire en ik dacht dus om een nieuwe PC te bouwen (met firewire) met alle componenten van mijn MD 8800.
Wat moet ik me dan aanschaffen en welke types ?
Ik neem aan MB + processor ??? en de rest kan ik uit mijn oude PC halen, toch ?
Maar welke types passen dan, want het heeft geen nut een recent MB te kopen, als de andere componenten toch achterblijven.

Hier de specs :

Processor: Intel Pentium D 830 (3.0 GHz, 2 x 1MB L2 Cache, 800 MHz FSB, Dual Core Technologie)
Windows XP Home Edition (OEM)
Geheugen: 1.024 MB DDR2-SRAM (533 MHz, 64 Bit, Dual-Channel, 1 Bank vrij)
Videokaart: Nvidia GeForce 6700 XL, 128 MB, 533 MHz (Scart, S-Video-Out, ...)
Harde schijf: Seagate 250GB (8MB Cache, S-ATA, 7.200 RPM)
Sony 16x Dual Layer Multi-Standard DVD-/CD-brander met Lightscribe-Technologie
Sony 16x DVD-ROM
DVB-S Tuner, DVB-T Tuner en Analoge Tuner
Medion WLAN 54 MBit/s. IEEE 802.11 g
LAN 10/100 Netwerkcontroller
Geïntegreerde 8 in1 Kaartlezer
Aansluitingen:
6 x USB 2.0 (4 achteraan, 2 vooraan)
2 x FireWire IEEE 1394 (1 achteraan, 1 vooraan)
Meerdere geluidsaansluitingen
1 x COM (serieel)
1 x LPT (parallel)
1 x LAN en 1 x Modem
1 x TV-out (S-Video, Composite, Scart-RGB Component)
Afstandsbediening, draadloos klavier en draadloze optische muis, koptelefoon met microfoon

Je hebt minimaal nodig een moederbord, processor met koeler, geheugen en of een geintegreerde videochip op je moederbord of een videokaart.

Grote vraag is wat je met het systeem wilt gaan doen en wat je budget is

Hoi,

Ik heb dezelfde Medion. Nét voor de garantie van drie jaar afliep, begaf ook bij mij het mobo het.
Er is keurig bij mij aan huis een nieuw moederbord in gezet en - naast een laptop - werk ik nog steeds tot tevredenheid met het 'oudje' (wél geheugen uigebreid, een tweede harde schijf erin en een andere grafische kaart ....)
Ik zou in jou situatie eens naar medion bellen om te vragen wat het kost als ze jou een nieuw moederbord opsturen en je het er zelf inbouwt.
Nee heb je, ja kan je krijgen ..... nietwaar?
Gegeven de specs, zou ik niet al teveel kosten meer maken. Realiseer je dat je grafische kaart voor de 'huidige' begrippen erg weinig geheugen heeft.
Overigens heb ik geprobeerd op de Medion vista te installeren, waarbij de DVB-S tuner niet meer werd ondersteund .......

Bedankt voor jullie reactie.

Echt veel wil ik niet gaan doen met het nieuwe systeem.

Zoals gezegd, vooral de firewire heb ik nodig. Mijn camcorder kan alleen via firewire naar PC en ik heb momenteel dus geen firewire-poort meer.

En verder heb ik tot voor kort zeer goed kunnen werken en gamen op de pc, ondanks zijn lage specs. Dus hij zou nog dienst kunnen doen als 2de pc en voor als de neefjes langskomen .....

Budget .... zo laag mogelijk.

En ik zal eens proberen te bellen met Medion.

Groeten
Dimitri

Bij het surfen om hier een goede oplossing kon vinden, kwam ik toch weer terecht bij iemand die ook een zelfde "dood" moederbord had.
Probleem was oververhitting
Oplossing : cmos resetten via jumpers / batterij 30 minuten uit mobo.
Ik heb beide samen geprobeerd en .... probleem opgelost.
Weeral een PC Shop die aanzien verliest bij mij.....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan