MD 8800 - opstartprobleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

DimitriD

Gebruiker
Lid geworden
27 okt 2009
Eergisteren werkte alles nog perfect, gisteren geen opstart meer :
Monitor - geen signaal
Fans - werken alle 3

Start op - na 5-10 sec automatische restart en dat gaat zo heel de tijd verder.

PC eens een uurtje op rust gezet, toen opnieuw opgestart, deze keer geen restart, maar enige dat blijkt te werken zijn de fans, lijkt niet in bios te gaan.

Geen enkel geluidssignaal.

Heb alle randapparatuur al eens verwijderd, helpt niet.

Wat kan het probleem zijn ? En vooral : hoe los ik het op ???

Thanks

Opstartprobleem MD8800

Heb hetzelfde probleem.
Met de originele harddisk geen probleem!
Omdat ik veel met video bezig ben 2 harde schijven erbijgestoken.
Vanaf dan start de pc nu en dan niet meer op: blijft hangen voor de bios?
Het kan ook zijn dat een harde schijf totaal fout herkend wordt(500Gb wordt plots 0Gb in de opstart.
Ik moet dan de netspanning totaal uitschakelen (stand-by voeding moet ook af) en dan lukt het meestal om de pc op te starten.
Dacht ook dat het de oorzaak de voeding was. Heb er een voeding ingezet van 600w
De problemen blijven.
Ik dacht ik zal dan maar de 2 extra schijven gaan voeden met een totaal aparte voeding!
Echter het probleem blijft.
De 2 aparte schijven uitschakelen en het probleem is opgelost (de computer werkt dan in de originele configuratie)
Nu zit ik te denken dat het de bios is, misschien met een update van bios proberen? Ik weet echter niet hoe risicovol dat is.
Kan iemand mij hierin enige raad geven?

Ik had intussen mijn pc binnen gedaan bij een pc shop en die zeiden "helaas", mobo kapot en aangezien het om een btx gaat moeilijk te vervangen ; te kostelijk voor deze oude configuratie.
Omdat ik toch zoveel mogelijk van deze pc wilde recupereren dacht ik aan een ombouw naar atx en door nog wat rond te surfen, viel me nog een paar personen hetzelfde probleem gekend hadden.
Reden zou warmlopen pc zijn, waardoor het mobo te veel afziet. Dus sowieso op lange termijn is dit een probleem. Maar op korte termijn kon dit wel verholpen worden door mobo volledig te resetten.
Batterij een half uurtje uit mobo halen, terugsteken en .... gefikst.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan