md5 hash decrypten HELP!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lenves

Gebruiker
Lid geworden
14 sep 2010
Ik ben al een tijdje aan het experimenteren met md5-hashes. Tot nu toe heb ik alles kunnen decrypten. Maar ik heb nu deze hash: 9b8c53452d63ec99cad729bf4dd9c0ea, En het lukt me niet om deze te decrypten.

(voor de agenten onder ons ;) ik doe dit niet om iemand te hacken:))

Beste "Lenves",

Ik heb uw vraag verplaatst van "Overige software" naar "Overige programmeertalen" aangezien ik het idee heb dat hij daar beter past :)
Wanneer je een specifieke programmeertaal hebt hoor ik het graag, dan verplaats ik hem daar naar ;)

Met vriendelijke groet,
Stefan (Tha Devil)
Moderator Helpmij.nl

Tja, dit heeft eigenlijk weinig met programmeren te maken. Je moet namelijk niet vergeten dat een MD5 hash een 128 bits waarde is en er dus 2^128 mogelijkheden zijn. Je zal dus geen database vinden met alle mogelijke hashes en zelf alle hashes afgaan is ook geen optie. Dus er blijft geen andere optie over dan er mee te leren leven.

Laatst bewerkt:
Mjah het hele idee van een hash is dat het eenrichtingsverkeer is.

Je kan ook altijd eens zoeken op "rainbow tables". Er zijn er wel een aantal online beschikbaar.

Tja, dit heeft eigenlijk weinig met programmeren te maken.

Vind je dat een MD5 decrypten weinig met programmeren te maken heeft? :(
Hoe wil je het anders doen?

Lijkt me dat je een algoritme nodig hebt...

Het uitgangspunt is dat een hash maar een kant op gaat... de enige manier om het te decrypten is dus om gewoon alle mogelijkheden onder elkaar te zetten en dan te kijken of jouw hash er ergens uit komt.

Vind je dat een MD5 decrypten weinig met programmeren te maken heeft? :(
Hoe wil je het anders doen?

Lijkt me dat je een algoritme nodig hebt...

Ja, maar daar gaat het niet om. Het gaat er om dat de TS aangeeft een bepaalde hash niet te kunnen decrypten en ons om hulpt vraagt. Nu kan er inderdaad een antwoord gegeven worden om zelf iets te programmeren, maar dat vind ik persoonlijk niet echt realistisch. Als alle processorkracht die ingezet is/wordt om bijvoorbeeld die rainbow tables te genereren niet voldoende is om het wachtwoord te achterhalen, waarom zou de veel lichtere desktop van de TS dat dan wel voor elkaar krijgen? (die kans lijkt me in elk geval enorm klein :P)

We zullen horen van "Lenves" wat ie nou exact bedoelt :)

Tot die tijd blijft ie hier staan ;)

Bedankt voor de vele reacties:)

Ik heb momenteel hulp van iemand anders, ik laat het wel horen als ik de 'plain text' van deze hash heb.

ps: Ik denk ook dat een md5 hash niet erg veel met programmeren te maken heeft, anders had ik hem daar wel neergezet.:confused:

terug reken kan maar dan kom je meer mogelijkheden uit als input
een hach is meest gebruikt om aan te tonen dat files gelijk zijn of er niet is verandert in tussentijd

U moet eens kijken naar een ssl ssh verbinding (stream synchrone protocol)

of u kijkt naar rsa (assinchrone protocol)en daar kan je dan wel een hach gaan gebruiken en je kan het heel complex maken Maar veiligheid is dan zover of de sleutels onbekend zijn.

en meestal heb je beter 3 of 4 sleutels
eerst sleutel uniek voor het prog tweede sleutel doorgegeven via een ander medium en ook vast en door beiden gekend van elkaar sleutel3 een tijdelijke sleutel die verandert bij tijd en de vierde sleutel bij verdachte actie voor bevestiging.

Laatst bewerkt:
GPU BruteForce

Ik heb de hash nog niet kunnen decrypten, het staat in geen een on-line database. Ik denk dat ik het programma 'Extreme GPU Bruteforcer' ga gebruiken. In ieder geval bedankt voor jullie hulp. :)

Ik heb de hash nog niet kunnen decrypten, het staat in geen een on-line database. Ik denk dat ik het programma 'Extreme GPU Bruteforcer' ga gebruiken. In ieder geval bedankt voor jullie hulp. :)
Weet je hoeveel letters het moeten zijn ander wordt het moeilijk en moet je miljoenen over lopen
ik dacht aan iets tussen 4 en 6
bedenk ook dat je beter de hachcode verandert al je er toch aan kan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan