md5 hash in een link

Status
Niet open voor verdere reacties.

ciske de rat

Verenigingslid
Lid geworden
10 jun 2003
beste lezer

ik heb nu een scripts geschreven wat precies doet wat ik wil
alleen is mijn vraag om het goed te willen beveilingen wil ik FileLoction beveilingen met een md5 hash
is dat mogelijk
zo ja wat zou ik hier in dit script moeten aanpassen
zo dat gelijk werkt dat ik nog wel de bestanden kan downloaden door middeld van de Tilte

PHP:
if(!is_dir("uploads")){ //map waar alles in komt
    mkdir ("uploads");

}

function savedata(){
	global $_FILES, $_POST, $putItAt;
	$sql = "INSERT INTO `lr`.`john` (`ID`,`username`,  `Time`, `FileLoction`, `IP`, `Title`) VALUES (NULL,' ".mysql_real_escape_string($_POST['username'])." ', UNIX_TIMESTAMP( ), ' " .mysql_real_escape_string($putItAt)." ', ' ".
		$_SERVER['REMOTE_ADDR']." ', '  ".mysql_real_escape_string($_POST['title']).
		" '
		)";
mysql_query($sql);

}

$putItAt = "uploads/".basename($_FILES['uploadedfile'] ['name']);
$putItAt = str_replace("php" , "txt" , $putItAt);
if(move_uploaded_file($_FILES['uploadedfile'] ['tmp_name'],$putItAt)){
	savedata();
	header("location: listfiles.php");
}else{
	if(copy($_FILES['uploadedfile'] ['tmp_name'], $putItAt)){
		savedata();
		header ("location: listfiles.php");
	}else{
		echo 'het is niet gelukt het uplaods. klik <a href="index.php">hier</a> om terug te keren.';
	}
}
?>

zijn er ook nog mogelijk heden om de gebruiker te mailen dat er een bestand voor hem is geupload
ik hoor graag suggesties of aan gepaste codes

Tenzij mijn kennis en deze link liegt is md5 hashing one way dus niet geschikt om er (weer) data uit te halen. Dus alleen geschikt voor het vergelijken van (bijv.) een ingegeven wachtwoord, die md5 hashen en dan (binair) vergelijken met wat er in je gebruikersdatabase staat voor wachtwoord (ook gehasht met hetzelfde basis-cijfer/salt).

Je zult (dus) een encryptie methode moeten gebruiken die het ook weer mogelijk maakt om gegevens terug te ontcijferen...

Tijs.

Laatst bewerkt:
Lees je mijn reply in je andere topic ook even, want je maakt nu een bijzonder gevaarlijke fout door de originele bestandsnaam te gebruiken in $putitat, dat is bijzonder gevaarlijk.

Verder, de bezoeker heeft niets aan een hash of een gecrypt stuk tekst. In de URL kun je de originele bestandsnaam gebruiken want zodra de bezoeker dat bestand opvraagt ga jij in de database het ID van dat bestand opzoeken en dat ID gebruik je als bestandsnaam op je server.

Dus je hoeft niets tye doen met hashes of encryptie, liever niet zelfs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan