md5 hash

Status
Niet open voor verdere reacties.

Beetsma

Gebruiker
Lid geworden
28 mrt 2012
Hoi allemaal,

Ik heb een inlogscript gemaakt voor klanten die dus kunnen inloggen.
Voor de admin heb ik een klein panel gemaakt zodat hij gebruikers kan toevoegen aan de database en kan verwijderen en aanpassen.

nu als ik tijdens het registreren md5 er tussen zet dan ziet de admin dus netjes de gebruikersnaam maar het md5 wachtwoord, maar nu ziet hij het gewone wachtwoord niet en dat is wel erg handig voor als een gebruiker zijn wachtwoord kwijt is zodat de admin even kan kijken.
(automatische mail met wachtwoordvergeet functie wil ik later nog doen)

Dus is er ook een mogelijkheid om wel de md5 er tussen te zetten maar dat de admin het wachtwoord normaal kan zien en zonodig aan kan passen.

Groeten,

Beetsma.

Niet op een veilige manier. Als je dit voor elkaar wilt krijgen moet je namelijk het wachtwoord leesbaar opslaan. Je zou natuurlijk het wachtwoord kunnen versleutelen, maar het kan eenvoudiger. De meeste websites die enkel een hash van het wachtwoord opslaan (zoals dit forum) bieden niet de mogelijkheid om het wachtwoord op te vragen. Als je bij zo'n site de link "Wachtwoord vergeten" gebruikt en op de link in de e-mail klikt wordt er een nieuw (tijdelijk) wachtwoord voor die gebruiker gemaakt en naar de gebruiker gestuurd via e-mail.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan