Hallo,
Ik heb een MDI parent (frmMain) en heb een lijst (frmLijst).
Op frmLijst staat een datagrid met items. Als ik op een item klik dan moet frmDetails worden weergeven. Dit gaat op zich allemaal goed, maar als ik nu een tweede keer op het item dan verschijnt een nieuw frmDetails. Ik wil graag dat het frmDetails van de eerste keer naar voor komt.
Nu wil ik graag dat op de plek van
# -> frmDetails det = new frmDetails();
code komt te staan die kijkt of het 'itemID' al een keer geopend is, en zo ja deze naar voren haalt. Bestaat het itemID nog niet dan mag een nieuw formulier worden geopend.
Met behulp van een Array of List misschien? Ik kan in ieder geval niet zo heel veel informatie op het internet vinden. Misschien dat hier iemand het weet of mij toch op het internet in de goede richting kan drukken.
mvg
digi-rj
Ik heb een MDI parent (frmMain) en heb een lijst (frmLijst).
Op frmLijst staat een datagrid met items. Als ik op een item klik dan moet frmDetails worden weergeven. Dit gaat op zich allemaal goed, maar als ik nu een tweede keer op het item dan verschijnt een nieuw frmDetails. Ik wil graag dat het frmDetails van de eerste keer naar voor komt.
Code:
//frmLijst heeft de volgende code
//Onderstaand code zorgt ervoor dat frmLijst slechts
//1x geopend wordt. Dit werk zoals het moet werken.
private static frmLijst _LeefIkAl;
public static frmLijst LeefIkAl
{
get
{
if(_LeefIkAl == null)
{
_LeefIkAl = new frmLijst();
}
return _LeefIkAl
}
}
public static void ShowLijst()
{
LeefIkAl.Show();
}
Code:
//De onderstaande code wordt uitgevoerd als er op een item in de lijst
//wordt geklikt (event DataGridView -> cell double click
private void OpenItem()
{
int itemID = [haal uit datagridview] //Werkt ook naar behoren
frmDetails.ShowDetails(itemID);
}
Code:
//Deze code staat in frmDetails
public static void ShowDetails(int itemID)
{
frmDetails det = new frmDetails();
//Voer een query uit aan de hand van het itemID
//en vul de velden op het formulier
//Dit alles werkt ook
//Nu het formulier weergeven
det.Show();
}
Nu wil ik graag dat op de plek van
# -> frmDetails det = new frmDetails();
code komt te staan die kijkt of het 'itemID' al een keer geopend is, en zo ja deze naar voren haalt. Bestaat het itemID nog niet dan mag een nieuw formulier worden geopend.
Met behulp van een Array of List misschien? Ik kan in ieder geval niet zo heel veel informatie op het internet vinden. Misschien dat hier iemand het weet of mij toch op het internet in de goede richting kan drukken.
mvg
digi-rj