Me achter ROUTER

Status
Niet open voor verdere reacties.

jjw

Meubilair
Lid geworden
19 jul 2002
Berichten
5.040
Bij een kennis heb ik vd week een avond staan knoeien om ME achter een router op internet te krijgen.
Vergeet het maar, om half twaalf had ik zoiets van doeg weltrusten.
Het is een gewoone ordinaire pc van 1.5 ghz oude del pc opgewaardeerd met een beetje meer geheugen en alles doet het goed maar elke keer kan hij geen internet vinden.
De router wijst hem wel een ip adres toe en beneden zien we hem wel op de XP machine, ik mag ook nog eens pingen vanaf de ME machine naar de XP machine maar internet komt hij maar niet op.
De router werkt vlekkeloos, elk ip adres heeft alle rechten dus daar legt het ook niet aan.
ME probleempje????
Wie weet raad???
 
Kan je op de ME pc:

-Jezelf pingen (ping 127.0.0.1)
-De router pingen?
-Een ip adres op het internet pingen (bijv. 62.45.45.45)
-Een hostname op het internet pingen (bijv. www.planet.nl)
 
Laatst bewerkt:
Pingen??

Wel naar m'n mezelf, naar de pc die beneden staat op de zelfde router.
Maar niet naar de router en niet naar buiten dus op een willekeurig ip en naar bv Phatnet...

Want dat betekent.....
 
En ze zitten allebei direct op de router?

Misschien een firewall die draait op de ME pc?
 
router

Nee ook geen firewall of iets dergelijks.
Ja.....

Het enigste wat altijd helpt is een nieuwe versie ME er op zetten maar dat wil ik nou net niet doen.
Ik wil het zonder herinstallatie

Nog meer suggesties.
 
De gateway staat die wel goed dan ?
daar moet het ip adres van je router ingevuld worden.

Suc6 Oossie.
 
Gateway

Als ik alle instellingen automatisch laat zoeken dan moet hij die toch AUTOMATISCH vinden.
ik hoe op een gateway adres toch geen router adres in te vullen, of is dit een ME euvel dat ME dat wel wil.

??????????????????????????????????????????????????
 
Het kan best zo zijn dat ME daar moeite mee heeft, ik zou alle instellingen eens handmatig invoeren.
zeker weten doe ik het niet maar ik heb win 98 win 2000 en win xp achet een router staan.

pc1 192.168.1.101
pc2 192.168.1.102
pc3 192.168.1.199
subnet 255.255.255.0

gateway 192.168.1.254 is het adres van de router

Groeten Oossie
 
Geen geduld.

Helaas had die persoon geen geduld meer om nog langer te zoeken naar et probleem.
Ze heeft gewoon maar een nieuwe pc gekocht, als je het geld waarom ook niet.

Toch allemaal bedankt voor het reageren.
Ik vindt het wel leuk om dat soort dingen uit te zoeken maar niet iedereen heeft de zelfde ambities.....

Groetjes Jarno....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan