ME beu,welke dan ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Heksemie

Gebruiker
Lid geworden
28 aug 2004
Berichten
31
Wel om eerlijk te zijn ben ik m'n Win ME wel degelijk beu,veel te veel problemen,als ik kennissen bezig zie met een 2000,98 of XP !
Dus die ME gaat eraf,maar welke is dan de betere ?
De meeste gaan voor de Win2000 Prof ,dus zoek ik die dan maar te installeren doch wat moet ik JUIST doen om ME eraf te halen en 2000 erop te zetten,je ziet ik ben geen Pc wizzard hé !
Of is XP toch NOG beter ? Alhoewel ik zeker niet bekoord ben van die al te overbodige spullen erop.
Mijn Pc is voor gewoon thuisgebruik & website dus niks extreems nodig
Thanks Folks:thumb:
 
Ik zou sowieso voor 2000 gaan, het is het snelst, goedkoopst in aankoop en stabielste :) (zeker bij oudere PC's werkt 2000 als een zonnetje in tegenstelling tot niXP)
Voor de installatie moet je maar eens zoeken op google of op het forum... er zijn genoeg tutorials :thumb: succes.
 
Geplaatst door Heksemie
Wel om eerlijk te zijn ben ik m'n Win ME wel degelijk beu,veel te veel problemen,als ik kennissen bezig zie met een 2000,98 of XP !
Dus die ME gaat eraf,maar welke is dan de betere ?
De meeste gaan voor de Win2000 Prof ,dus zoek ik die dan maar te installeren doch wat moet ik JUIST doen om ME eraf te halen en 2000 erop te zetten,je ziet ik ben geen Pc wizzard hé !
Of is XP toch NOG beter ? Alhoewel ik zeker niet bekoord ben van die al te overbodige spullen erop.
Mijn Pc is voor gewoon thuisgebruik & website dus niks extreems nodig
Thanks Folks:thumb:

Hoi heksemie,
Geef even je PC configuratie. Kunnen we zien of XP er op kan.
 
Heb je ooit al eens geprobeerd een schone installatie te doen met de ME? In principe is ME hetzelfde als win98SE met wat mooie dingetjes erbij.
WinXP en 2000 zijn wel een verbetering tov ME. Je zou dus effe de mogelijkheid voor XP kunnen bekijken (XP heeft geen hogere systeemeisen dan 2000).
 
Hallo

Wat voor problemen ????

Indien het hardwarematig is , dien je deze eerst op te lossen hoor ......

Peter
 
Compaq presario OEM Ms6330-x86
AMD Athlon(tm)processor Auth.1,3 Ghz Bios Ver.1.64
128.0MB Ram V Schijf 18.65 GB

Heb ME trouwens al diverse malen zuiver terug gestart doch na een tijd gaat het sowieso mis,en zonder P2P en andere rare dingen.
Het beroemde "blauwe scherm" lijkt bij mij bijna al een screensaver:confused:

Is er verschil eigenlijk tssn de Win2000 en de Win2000 Proffesional en zijn die dingen nog te verkrijgen ?

Thanks allemaal:thumb:
 
Mocht je over willen gaan op win2000 zou ik je toch aanraden om je geheugen naar 256 te brengen. Werkt toch lekkerder.

Win2000 en Win2000 Pro zijn hetzelfde. Er zijn 2 soorten windows2000. Een Pro versie en een server versie
 
Geplaatst door Kenju
Heb je ooit al eens geprobeerd een schone installatie te doen met de ME? In principe is ME hetzelfde als win98SE met wat mooie dingetjes erbij.
WinXP en 2000 zijn wel een verbetering tov ME. Je zou dus effe de mogelijkheid voor XP kunnen bekijken (XP heeft geen hogere systeemeisen dan 2000).
Gelieve volgende keer eerst wat research te doen voor je onzinnige dingen zegt :confused: Winxp gebruikt wel degelijk meer RAM geheugen, en heeft wel degelijk zwaardere eisen (daardoor is ie ook minder snel, ik denk aan de flashy wizards, de 'mooie', ahum, interface, etc...) maar qua stabiliteit zijn ze beiden hetzelfde. Voor xp heb je minimum 128 MB ram nodig, voor 2k maar 64; voor xp heb je minimum een 300 MHz processor nodig, voor 2k slechts 133.


http://www.microsoft.com/windowsxp/home/upgrading/sysreqs.mspx
http://www.microsoft.com/windows2000/professional/evaluation/sysreqs/default.asp

@ Mario... 128 lijkt me meer dan voldoende voor windows 2000, draait ook als een zonnetje weet ik uit ervaring. Voor xp is het minimum wel 256 om lekker te werken.
MVG
 
Geplaatst door Heksemie
Compaq presario OEM Ms6330-x86
AMD Athlon(tm)processor Auth.1,3 Ghz Bios Ver.1.64
128.0MB Ram V Schijf 18.65 GB

Heb ME trouwens al diverse malen zuiver terug gestart doch na een tijd gaat het sowieso mis,en zonder P2P en andere rare dingen.
Het beroemde "blauwe scherm" lijkt bij mij bijna al een screensaver:confused:

Is er verschil eigenlijk tssn de Win2000 en de Win2000 Proffesional en zijn die dingen nog te verkrijgen ?

Thanks allemaal:thumb:

Windows 2000 komt in 4 editites (pro, server, advanced server en datacenter) Degene die jij nodig hebt is de PRO versie. W2kpro is wel degelijk nog te verkrijgen, duizenden bedrijven werken nog met 2000 gewoon omdat het sneller en goedkoper is. Ga maar vragen bij de pcboer (je kan de educational overwegen, die is goedkoper ;) )
http://www.software.nl/Product/Product.aspx?BidPartNumber=28937

Veel succes
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan