me computer valt om de minuut uit

Status
Niet open voor verdere reacties.

sarah22

Gebruiker
Lid geworden
28 feb 2008
Berichten
216
ok ik heb op de forum gevraagd of iemand me kan helpen met het vinden van me drivers
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=345498
hier is de link naar die onderwerp,
maar nadat ik de drivers gedownload heb is de computer uitgevallen en start vanzelf weer op,
hij blijft een minuut aan en valt dan weer uit na een blauwe scherm te laten zien om dan weer op te starten,(vraag me niet wat er op de blauwe scherm staat want die gaat te snel weg )
weet iemand wat het probleem is heb ik een virus met de drivers gedownload of is er iets anders mis?
 
Is een softwarematige fout die voorkomt bij iets wat windows doet bij het opstarten. Hij geeft dan een bsod maar er windows 'weet' dat ie moet heropstarten bij zo'n fout. Dus na een fractie van een seconde herstart je pc en je hebt niets van het bsod gezien.

Wat de oorzaak precies is is dus moeilijk te zeggen, maar zo zou je het moeten kunnen oplossen:

Je start je pc op in veilige modus, dit doe je door wanneer je je pc hebt uitgezet F8 herhaaldelijk in te drukken nadat het biosscherm is verdwenen tot je een lijst krijgt met geavanceerde opstartopties. Je kiest voor 'veilige modus' om op te starten in de veilige modus. Vervolgens voer je in de veilige modus een systeemherstel uit, ik denk dat dit zichzelf uitwijst. Normaal vraagt windows in veilige modus of je wil verderwerken in veilige modus of enkel systeemherstel wil toepassen, je wil dat laatste dus je klikt op nee. Dan kies je om te herstellen naar een vroeger herstelpunt. Je klikt op volgende en volgt de verdere instructies. Kies een punt op een tijdstip wanneer het probleem zich zeker nog niet voordeed.
 
Kans dat de driver een virus is, is niet zo groot.
Een PC zonder virus bescherming aan het net, dat is pas vragen om problemen, binnen 20(!) minuten ben je besmet.

Zorg er altijd voor dat je de drivers al hebt voordat je aan de slag gaat! En eerste de antivisus software installeren voordat je op zoek gaat naar drivers

Vermoedelijk was de audio driver toch niet de juiste, start eens in de veilige modus (opstarten met F8 ingedrukt houen) er is meen ik een optie Save mode zonder drivers o.i.d., na het opstarten verwijder je de audio driver.
Of XP al een herstel punt heeft gemaak van voor de driver installatie is de vraag.
Alternatief is gewoon nog een keer XP opnieuw installeren.
 
Laatst bewerkt:
Normaal gezien maakt xp altijd een herstelpunt voor er iets wordt geinstalleerd. Dus gewoon systeemherstel toepassen in veilige modus.
 
ok ik zal het proberen en hoop dat het lukt alvast bedankt,
en ze heeft een antivirus op haar pc dus daar zal het wel niet aan liggen,
ik ga straks langs haar en vanavond vertel ik wat de uitkomst is nogmaals bedankt
 
ok ik heb de computer op safe modus gezet en winrar geheel verwijderd,
wat moeilijk ging,
maar de computer viel nog steeds uit dus heb ik systeem reseauratie gedaan en de computer naar de vijftiende van deze maand verplaatst,
en godzij dank het werkt weer dus nogmaals bedankt
 
Kans dat de driver een virus is, is niet zo groot.
Een PC zonder virus bescherming aan het net, dat is pas vragen om problemen, binnen 20(!) minuten ben je besmet.

Zorg er altijd voor dat je de drivers al hebt voordat je aan de slag gaat! En eerste de antivisus software installeren voordat je op zoek gaat naar drivers

Vermoedelijk was de audio driver toch niet de juiste, start eens in de veilige modus (opstarten met F8 ingedrukt houen) er is meen ik een optie Save mode zonder drivers o.i.d., na het opstarten verwijder je de audio driver.
Of XP al een herstel punt heeft gemaak van voor de driver installatie is de vraag.
Alternatief is gewoon nog een keer XP opnieuw installeren.

Met dat 20 Minuten besmet ding ben ik het niet met je eens
Gebruik nooit een Antivirus! en pc werkt altijd even snel
en geen last van reclame
als ik dan omhet jaar scan zitten er maar 5 virussen op ! meer niet
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan