ME doet raar met driver

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ruben1981

Gebruiker
Lid geworden
6 dec 2003
Berichten
208
Geachte

ik heb op mijn laptop MS Windows ME, en gebruik een Sitecom pc card wireless adapter 802.11b. Telkens als ik windows opstart wordt die adapter niet herkent. Een geel-zwart uitroep teken verschijnt in het hardware profiel. Dus doe ik stuurprogramma bijwerken en dan doe ik de opties zelfzoeken e.d. dan vindt hij in Windows zelf 2 drivers.

Er is bij de eerste keer van de installatie van de pc card een foute driver geinstalleerd. Hoe kan ik nu dit probleem oplossen.

b.v.d.
 
Al geprobeerd je kaart uis apparaatbeheer te verwijderen, en ook de drivers en vervolgens opnieuw op te starten. Dan vint ie hem als het goed is vanzelf en kan je de goede drivers installeren.
 
Beste Wim1960,

ik heb je advies opgevolgd, mbt het verwijderen uit het hardware profiel. In eerste instantie lukt het, maar als ik daarna, nadat windows het goede stuurprogramma had herkent, de pc opnieuw opstart geeft hij weer het uitroep teken in het hardware profiel.

En hoe ik de drivers verwijder weet ik ook niet!

In de bijlage zie je het overzicht van de 2 stuurprogramma's die windows ME ziet!
 

Bijlagen

  • me probleem.doc
    91,5 KB · Weergaven: 13
Hi Ruben! :D

Je krijt toch software voor je kaart bijgeleverd ?
Normaal is het meestaal zo: je installeert 1 de software. Vervolgens sluit je extra kaart of andere hardware aan. Dan gaat Windows je drivers + stuurprogramma installeren.
Heb je dat zo gedaan of heb je eerst de hardware aangesloten?


Groetjes :D
Falco
 
Beste Falco,

er zat geen software bij, wel een cd, maar daar staan alleen maar de drivers (voor de verschillende OS).

Ik heb de pc card erin gestopt en toen pakte windows de verkeerde driver.
Vervolgens heb ik het stuurprogramma bijgewerkt, en dan werkt het wel, maar start je de pc opnieuw op dan krijg ik weer het uitroepteken in hardware profiel
 
Hi Ruben!

Nu heb je een ‘wireless’ kaart in. Heb je wel de oude eruit gehaald?
Als je de kaart uit het lijst verwijdert (tip van Wim) doe dat even in veilige modus. Anders heb je de kans dat Windows een deel van de drivers niet verwijdert.
Je schrijft ook dat je een CD hebt bij gekregen.
Je haalt de kaart uit de PC.
Je verwijdert (in veilige modus) de kaart ook uit het hardware lijst. (daarna opnieuw opstarten)
Van de CD die je hebt, je zet de drivers voor ME op de PC. (PC daarna uit zetten)
Je zet kaart in de PC en nu moet ME de juiste drivers installeren.
Nogmaals, als je de oude (niet wireless) kaart nog in de PC hebt, is het best mogelijk dat de uitroepteken wordt veroorzaakt door dit.


grtz
falco
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan