ME en ntfs disk?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jheroen

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
30 nov 2001
Berichten
2.102
mensen
herkent win ME een ntfs ingedeelde schijf?

tnx!
 
Via een netwerk wel maar als het op dezelfde harde schijf is niet
 
het is een tweede schijf
de c schijf is stuk en draaide op xp
nu willen we de d schijf weer opzoeken op win ME als c
 
is hier echt geen oplossing voor?
ik heb nu hetzelfde probleem
kan ik de ntfs disk niet converteren?
 
Met NTFS2DOS.EXE (ook wel NTFSDOS.EXE) kan je wel NTFS partitie's lezen, niet beschrijven. Er zijn tooltjes die dat onder Win9*/ME wel mogelijk maken.
 
Je kunt een ntfs disk converteren maar daar heb je partition magic voor nodig en dan geen trial maar de volledige versie
 
ik heb mijn ntfs schijf dus in een win ME computer gehangen en ik moet op die schijf eerst wat ruimte vrij maken voordat ik windows XP kan herinstaleren (iets of iemand heeft mijn windows map verwijderd :mad: )
weet je ook hoe die programa's heten waarmee je onder windows ME met NTFS kan werken? (ik heb dus meer dan read only nodig) Ik ben al een tijdje aan het zoeken geweest maar ik kon niets vinden. kan ik met partition magic (of een ander programma) mijn schijf niet converteren naar Fat32? of zijn zulke "downgrades" niet mogelijk?
 
Geplaatst door m@rio
Je kunt een ntfs disk converteren maar daar heb je partition magic voor nodig en dan geen trial maar de volledige versie
 
als ik dat wil doen met partition magic zegt hij dat het in dos modus moet, en als ik het toch probeert geeft hij drie errors: (bij de laatste stopt hij pas) eerst iets over gegevens die ik zou kunnen verliezen, dan eentje over datastreams, en dan zegt ie too many errors. ik denk dat ik het in dos modus moet gaan doen maar ik heb geen flauw idee hoe dat moet. :confused:
 
Het programmaatje PQMagic.EXE op een bootable floppy zetten, booten vanaf floppy en PQmagic opstarten. Als het goed is staat beschreven hoe je e.e.a. moet doen.
 
Je hebt de mogelijkheid om diskettes aan te maken met PQ magic.

Dan start je op met een opstartdiskette en daarna stop je disk 1 erin en typt (voorzover ik het nog weet) autoexec in en dan gaat je pc disk 1 laden. Dan krijg je de melding om disk 2 erin te stoppen en kun je verder gaan om te converteren
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan