Me.Form.refresh probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Floor E

Gebruiker
Lid geworden
22 dec 2007
Ik heb een progresbar gemaakt en deze werkt prima.
Alleen wanneer ik deze in een procedure inbouw wordt mijn formulier niet bijgewerkt tijdens runnen.
Ik heb de volgende vereenvoudigde code om te testen. Wanneer ik de code onderbreek en vervolgens mijn formulier bekijk is de progressbar zichtbaar. De progressbar wordt dus wel opgebouwd maar ik krijg de progressbar niet zichtbaar op mijn formulier zolang de procedure bezig is.

De module progressbar is heel simpel. Gewoon een 20tal labels die al dan niet zichtbaar gemaakt worden. Aangezien ik in VBA geen control array heb ontdek is dus omslachtig stuk voor stuk labeltjes zichtbaar maken.

Code:
    lblProgressStatus.Visible = True   'Zichtbaar maken lblProgressbar met Status:
    WisProgressbar 'Alle items wissen die eventueel nog zichtbaar zijn

lngProgressTeller = 1   'Beginwaarde
    lngProgressTotaal = 10000   'Max waarde om te testen
Do Until lngProgressTeller < 20
    lngProgressTeller = lngProgressTeller + 1
    ProgressbarBijwerk   'Module om progressbar op te bouwen
    Me.Form.Refresh      'Form bijwerken
Loop
MsgBox "Klaar. Koffie?"

Toon je de form modalless (bij eigenschappen showmodal op false)?
Met repaint laat je formulier opnieuw opbouwen, dan zal de voortgang w.s worden getoond.

mvg leo

Toon je de form modalless (bij eigenschappen showmodal op false)?

Ik werk met de Nederlandse Access 2007. Bedoel je: formulier eigenschappen > overig > modaal?
Bedankt voor de repaint :thumb: . Het werkt nu deels, echter bij intensieve taken wordt het scherm nog niet bijgewerkt, wie weet dat met 'form modalles' kan worden opgelost.

Aha, opgelost. Had inderdaad ook nog met de modaal weergave te maken.
Bedankt voor het meedenken. Het werkt nu allemaal perfect. :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan