ME in de war

Status
Niet open voor verdere reacties.

okijoki

Gebruiker
Lid geworden
9 apr 2001
Berichten
761
Ik stel deze vraag voor iemand anders, dus ik hoop dat ik genoeg details weet.....:rolleyes:

Nadat deze persoon ADSL had aangelegd werkte dit niet en heeft eerst met KPN aan de telefoon gehangen en daarna met Wanadoo.

De KPN vertelde dat daar alles goed werkte en het probleem bij Wanadoo lag.
Hier kreeg hij een talent aan de telefoon, van wie hij, als leek, allerlei bestanden moest weggooien. Na dit te hebben gedaan starte de pc alleen nog maar op in de veilige modus.
Wanneer hij de pc opnieuw opstart krijgt hij soms een blauw scherm met een tekst over een beschermingsfout en dat de pc opnieuw opgestart moet worden.
Wanneer dit blauwe scherm niet verschijnt start hij op in veilige modus met de probleemoplosser opgestart. Deze geeft onder andere aan dat systeemherstel staat uitgeschakeld. Telefonisch heb ik deze weer aan laten zetten, maar wanneer hij deze wil gebruiken komt er een melding dat systeemherstel de computer niet kan beschermen bla bla bla en dat de computer opnieuw opgestart dient te worden om het opnieuw te proberen.
Hierna herhaalt dit tafereel zich....

Ook al geprobeerd de bestanden via de prullenbak terug te laten zetten, maar op de één of andere manier staan ze daar niet in.

Wat moet hier gebeuren?
 
ben bang dat je een backup moet zien te maken van het systeem en deze opnieuw installeren.
je kan proberen met de CD van ME deze over de bestaande installatie te installeren, in de hoop dat je systeem dan weer wil draaien. (maak hiervoor ook ff een back van belangrijke bestanden/gegevens.
 
Beste

Het is jammer wat er gebeurd is maar ge kunt het beste windows opnieuw installeren over die gene die er nu op staat. Het kan zijn dat ge de vraag krijgt om windows te herstellen en dan doe je dat maar.

Indien je winxp op je pc hebt staan dan kan je windows herstellen via bureauaccesoieres en dan een datum aanvinken van voor dat zich de problemen voordeden, windows gaat zich nu herstellen en terug zetten hoe het die dag was.

veel succes

jean
 
Terug naar wanadoo bellen?:D

Misschien kan hij via configuratiescherm > software > tabblad windows setup, terug ME erover instaleren?

Bij mij al eens gelukt.

Groetjes
 
Bedankt voor de positieve berichten :confused: . Lekker helpdesk. Je zou ze toch......

Is er echt geen andere mogelijkheid? Ik heb een keer een oud register terug gezet op aanwijzing van Pieter, nadat de pc niet meer op wilde starten na verwijdering van Mc Affee, maar dat zal hier niet lukken?
En werkt de systeemherstel in ME anders dan in XP?

Eventueel XP over ME heen installeren, werkt dat? Of wordt het dan helemaal een instabiel zooitje.
 
Hij heeft geen cd met ME erop. Was zo'n voor geïnstalleerde pc. :evil:
 
staat er op de pc niet een partitie met een recovery oid.
Bij mijn weten is namelijk nooi ME als pre-installed system geleverd... omdat het maar een tussen versie was voor 98se naar XP toe.

Als je xp er op wilt zetten.. zou ik toch kiezen voor een "schone" installatie. en zul je zowiezo een backup moeten hebben. Ben bang dat je systeem er niet betrouwbaarder op wordt als je dat zou doen.

Wat voor systeem is het eigenlijk??
 
Systeemherstel in ME is niet betouwbaar. Ik heb het een keer gebruikt en het gevolg was dat er niets meer werkte, alleen format c

groetjes
 
Ik hoor hier toch wel wat onzin voorbij komen zeg. :rolleyes:

@robbie32
ME is gewoon net zo regelmatig 'pre-installed' geleverd als iedere andere versie, dat jij dat toevallig niet weet wil niet zeggen dat het niet gebeurd is.

@khk464
Systeemherstel in ME werkt net zo goed als die van b.v. XP. Dat het bij een keer niet gewerkt heeft zoals je dat gewild zou hebben is nog geen reden om aan te nemen dat het nooit zou werken, dat doet het namelijk wel. Hier op de 'test-pc' staat juist voor dat doel ME, als het misloopt....systeemherstel...... en het draait weer.

@okijoki
Ga eens op zoek of je ergens de setup van ME kunt vinden, kijk bijvoorbeeld eens in C:\WINDOWS\OPTIONS\INSTALL grote kans dat daar de hele ME 'cd' gewoon staat.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan