Me installatie alleen overschrijven

Status
Niet open voor verdere reacties.

compres

Gebruiker
Lid geworden
27 nov 2000
Berichten
943
Hoe kun je windows installeren zonder je gegevens te wissen. Volgens mij moet je dan een bepaalde knop ingedrukt houden maar welke?

Erik
 
Als je WinME over WinME doet gaat niet verloren. Of bedoel je wat anders?
 
gewoon je WinME cd-rom is de cd-rom speler doen, je kunt dan op de cd rom op het SETUP.EXE bestandje dubbelklikken, WinME wordt nu gewoon over je Windows geinstalleerd zonder gegevensverlies.

Als de Windows cd meteen begint na het plaatsen van de cd-rom, kies dan " installeren".
 
Ofwel een systeemherstel doen, en dan behoud je je gegevens, maar dit is niet je Me overschrijven. Als je je Me overschrijft kan je beter een format doen, want je zal office ed ook opnieuw moeten installeren. Of bedoel je met gegevens je documenten? Beste is altijd 2 partities op je HD, 1 voor Me +programma's, en 1 voor je documenten, en al wat je wil behouden. De dag dat Me er dan de brui compleet aan geeft en je bijna verplicht bent een format uit te voeren, ben je op zijn minst je documenten niet kwijt!
 
systeemherstel hebben we al geprobeerd maar dat lost het probleem niet op. Ik kan mijn brander niet gebruiken omdat ME de inhoud van de CD's niet laat zien. Ik wil dit oplossen door ME eroverheen te zetten.
Dan behoud ik tenminste mijn documenten. Moet ik nog wel de programma's opnieuw installeren.

Erik
 
Nee, als je WinME er gewoon overheen installeert zonder iets te verwijderen, dan blijven alle gegevens en instellingen behouden. Dus ook alle geïnstalleerde programma's.
Maar weet je zeker dat het een software probleem is? Probeer eens een opstartdiskette te maken, daarmee op te starten met CDROM-ondersteuning en probeer dan eens een CDROM te lezen. Als dat goed gaat, dan zal de hardware in orde zijn en zou ik inderdaad jouw oplossing proberen. Maar het kan uiteraard ook gewoon een kapotte CD-speler zijn.
 
Na het opstarten van een opstartdiscette met CDrom ondersteuning kan ik de CD lezen. Dus ga ik ervan uit dat het een software probleem is.
I.p.v ME wilden we nu XP installeren en hopen dat daarna de fout opgelost is. Maar XP cd is niet vanuit
DOS benaderbaar. Het is waarschijnlijk ook geen bootCD
want zo wilde hij ook niet opstarten. En als we Windows overschrijven ontstaan er schrijffouten.
Al met al niets opgeschoten vanavond. Morgen maar weer een poging wagen. Moet ik de bios wijzigen en de CDrom na de diskdrive laten booten om de CDrom van XP te laten opstarten?

Erik
 
Volgende manier is omslachtig en ook een beetje shotgunTS...

Indien je nog een oude HD liggen hebt, effe aansluiten en je docs daarop transfereren. Dan zijn deze nu veilig. Indien dit totaal niet meer lukt vanuit Me, effe de oude Norton Commander zoeken op het net en deze gebruiken onder dos om je docs te backuppen...
Ook een andere mgl is je HD gewoon aan een andere pc hangen en zo je docs recupereren...

Daarna kan je met een gerust geweten je HD vegen en een nieuw OS zetten... Ik raad je Win2K aan als je dit hebt!
 
probleem is opgelost. De schijf zal vol fouten die heb ik laten repareren via schijfcontrole uitgebreid, geanvanceerd, verloren bestandsfragmenten op vrijmaken zetten (anders loopt de schijf vol).
Hij heeft er een nacht over gedaan.Daarna vanmorgen ME erovergezet. Belangrijke documenten zijn blijven staan. Programma's moest ik opnieuw installeren.

Bedankt voor jullie hulp
Erik
 
Geplaatst door compres
staan. Programma's moest ik opnieuw installeren.
Bedankt voor jullie hulp
Erik

Zie je wel...
En dit is logisch, want als je je OS overschrijft gaat je register ook overschreven worden....
 
Dat is helemaal niet waar! Als je Win9X "er overheen" installeert dan wordt het register helemaal niet overschreven. Als er veel foute sectoren op de schijf staan, waardoor het register helemaal niet meer leesbaar is, dan zal er best wel een nieuw register worden aangemaakt. Maar da's wel een uitzondering.
 
Geplaatst door Binary
Dat is helemaal niet waar! Als je Win9X "er overheen" installeert dan wordt het register helemaal niet overschreven. Als er veel foute sectoren op de schijf staan, waardoor het register helemaal niet meer leesbaar is, dan zal er best wel een nieuw register worden aangemaakt. Maar da's wel een uitzondering.
Wel, ik ben niet zo een grote kenner van deze materie, maar het lijkt me sterk dat als men WinMe met Win9x overschrijft deze GEEN eigen register gaat schrijven, temeer daar Win9x een ouder besturingssysteem is dan Me...
 
Ondanks dat het probleem is opgelost nog even een kleine reactie.

Als je een herinstallatie doet van windwos (welke versie dan ook) dan blijft het oude register bestaan, dus ook alle oude instelingen enzovoort. Let maar eens goed op bij het installeren komt er een melding voorbij met iets van "opsporen van de register instellingen......"
 
Met Windows 9X er overheen installeren bedoel ik inderdaad dat je Windows 95 tot en met Windows ME over zichzelf heen installeert. Dat zal normaal gesproken alleen een "reparatie" uitvoeren.
Het ging hier volgens mij over WinME over WinME installeren. En dat is ook Win9X.
 
Ik heb nog nooit meegemaakt dat ik bij overschrijven van een windows geen programma's hoefde te herinstalleren.

Erik
 
Geplaatst door compres
Ik heb nog nooit meegemaakt dat ik bij overschrijven van een windows geen programma's hoefde te herinstalleren.

Erik

Ik ook niet... :confused:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan