ME installeren en vorige versies Deinstalleren

Status
Niet open voor verdere reacties.

St17

Gebruiker
Lid geworden
4 jan 2005
Berichten
79
Hallo,

Ik heb nog een oude computer, pentium 2, 266 mhz. 512mb werkgeheugen.
Hier zat Windows ME op die het prima deed. Nou werd hij na verloop van tijd toch wat langzaam. Ik heb er windows 2000 opgezet, maar nu zie ik dat hij ME er niet had afgehaald. Nou heb ik windows XP prof er half opgezet, ik wou hem de schijf laten leegmaken. Maar die staat er nu ook half op. Ik wil eigenlijk nu windows ME er toch maar weer op hebben. Als ik in windows 2000, de CD van Windows ME erin doe, doet hij niets. Als ik de CD erin doe en de pc opnieuw laat opstarten, doet hij ook niets, ik kan kiezen tussen Windows 2000 (start hij 2000 weer op), Windows XP Prof, verdere installatie en windows, als ik die kies loopt hij vast. Het lijkt mij het handigste als ik hem helemaal leegmaak maar hoe doe ik dit? Ik kan in mijn bios niet vinden first boot, second boot om zo vanaf windows ME CD te starten. Wie kan mij helpen?

Mocht er nog extra informatie nodig zijn, meld dat dan.

met vriendelijke groet,

Thomas Scholten
 
Nee, dat zal zo niet lukken, originele ME is niet bootable voor zover ik weet. Je moet eerst een opstartdiskette hebben, kun je hier halen:

http://www.bootdisk.com/bootdisk.htm
Kies de ME custom onderaan

Download the file to your C: drive, put a fresh formatted disk in your A: drive, then click on the file to create the bootdisk.

Zie dan hier hoe je verder moet voor formatteren en installeren:

http://www.computerfeeling.nl/pages/install win98_me.asp

(Ik ga er hier trouwens van uit dat je 1 harde schijf hebt en daar ook maar 1 partitie op hebt staan, alleen je C-station dus. En natuurlijk dat je een floppydrive hebt - je A-station)

Succes!

PS. Als blijkt dat je met je flop niet kunt opstarten moet je in de BIOS de boel gaan omzetten, maar de meeste oude systemen hebben de flop als 1e boot staan.
Laat even weten als je ergens vastloopt/niet uitkomt
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor (wederom) een snelle reactie! Ik heb inderdaad 1 partitie, en ja ik heb een Floppydrive. Als het lukt, laat ik het weten.
 
Het is gelukt hoor!

Heel erg bedankt!

Hoe stel ik ook alweer de vraag in als beantwoord?
 
Mooi zo! :thumb:

Even rechtsonder bij status op 'opgelost' klikken
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan