ME loopt vast bij installatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

Quatroking

Gebruiker
Lid geworden
10 apr 2007
Ik heb dus daarnet een pc in elkaar gezet, en alles werkt uitstekend, behalve dat ME vastloopt bij het installeren, terwijl 98 het gewoon meteen deed zonder problemen.

Wanneer hij de plug&play hardware probeert te configureren, loopt het hele systeem vast, en word uiteindelijk de pc herstart. Hij start het stukje opnieuw, en loopt weer vast. Ik heb hem een uur lang zo laten staan, en er is niks veranderd. Nu is het een 1GHZ pc, en zit ik er aan te denken om Linux XP te installeren, omdat die geen windows-programmatuur gebruikt, maar wel windows programma's ondersteunen. Soort van betere Lindows :D

Uiteindelijk heb ik mijn hdd maar geformatteerd, omdat het setup niet meer weg te halen was. Zit ik nu weer 98 te installeren, omdat XP niet eens z'n setup opstart.. (blijft hangen bij "starting windows...." nadat hij alle drivers heeft geïnstalleerd)

Overigens werk ik met Engelse, originele versies van windows, omdat ik die gewoon makkelijk vind en word m'n Engels ook beter.

Alvast bedankt,
Quatroking.

PS
ik hoop dat linux wel wil instaleren..

Dat klinkt toch als hardware die helemaal compatible is met ME/XP. Je zou natuurlijk kunnen proberen om ME/XP te installeren met zo min mogelijk hardware en na de installatie (als het dan wel lukt) weer één voor één in te bouwen.
Vaak maak ik mee dat het geheugen dan toch niet helemaal meer fris is, ME en XP zijn daar een stuk kieskeuriger in dan 95/98.

alles in on-board, en het enigste wat ik kan uitschakelen is het geluid, de USB, en de VGA. ik heb de eerste 2 al uitgezet maar dat helpte niet. ook heb ik het geheugen veranderd, helpt ook niet. Op het moment is hij Linux XP aant instaleren, ook al zeurt hij telkens met een rare error die weggaat als ik op cancel klik. vervolgens gaat hij verder met instaleren:confused:

ME is haast het zelfde als windows 98 SE en je verwacht juist minder problemen met drivers omdat het nieuwer is. Oudere besturingssystemen draaien echter niet altijd probleemloos op nieuwe snelle computers. Met andere woorden: het kan niet. Ik heb hiervoor een tip. Sommige Bios bieden een uitweg. Op de tab "Configure Advanced CPU Settings" in the setup vind je waarschijnlijk "CPUID Maximum Value Limit." Schakel het in.
De uitleg is: Sommige oudere OS ondersteunden niet CPUID 0 waarde boven de drie. Inschakelen zou de CPU een waarde minder dan drie laten retourneren om conflicten te vermijden. Laat het eens weten of dit werkt. Het heeft mij in ieder geval al geholpen en ik heb geen problemen met installeren of met de werking van Windows ME meer gehad.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan