me naast xp

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nee, PM schiet je verder niet zoveel mee op.

Ik denk eigenlijk dat in jouw situatie het eenvoudigst zou werken om met PM een primaire partitie aan te maken voor je bestaande NTFS partitie (die gewoon een beetje naar achteren schuiven met PM). En dan op actief zetten en WinME installeren. Deze partitie wordt FAT32 zodat BootMagic zeker wil installeren. En zo maak ik altijd dualboots. Het probleem is nu namelijk dat je FAT32 op de 2e HDD staat. Als je die op HDD1 zet, dan werkt het prima. En heb je ook niks met dat moeilijke gedoe met BOOTSECT.DOS te maken.

Bedankt voor het meedenken binairy, maar ik heb niet voor niks win me op de 2e hd gezet....

Als het niet anders is jammer, dan moet ik dus even regelmatig kast open gooien..
krijg even ideetje

nu voor even mijn primaire en secundaire hd omruilen. met bootmagic kijken hoe de boot.ini eruit komt te zien. dan terug en aanpassen?

Maar het probleem ligt helemaal niet bij boot.ini. Het probleem is dat je WinXP in staat moet zijn om met behulp van het bestand BOOTSECT.DOS de WinME moet kunnen starten. En dat krijg je niet zomaar voor elkaar door boot.ini even aan te passen.
Het enige wat zou kunnen werken is trouwens om de regel D:\="Microsoft Windows ME" toe te voegen. Maar alleen als daar dat bestand (bootsect.dos) staat om WinME te starten.
Even voor de duidelijkheid: je hoeft eigenlijk niet nog een WInME te installeren. Gewoon een (kleine) FAT32 partitie maken en vervolgens BootMagic installeren zou al voldoende moeten zijn om WinXP en WinME (vanaf de 2e HDD) te starten. Het punt is dat BM een FAT partitie(tje) moet zien om te kunnen werken.

Laatst bewerkt:
Zie tijdstip,
Dat was geen goed idee van je binairy...........

maar hij doet het weer, nu weer alles installeren:(

Ook ik hem natuurlijk wel eens slecht ideeën :o . Maar ik kan me echt niet voorstellen dat het maken van een extra partitie tot gevolg heeft dat je alles opnieuw zou moeten installeren. Hooguit zou je hem dan weer kunnen verwijderen om de oorspronkelijke configuratie terug te krijgen. En dat zou dan toch weer normaal moeten kunnen werken. Dus wat is er dan verkeerd gegaan??

Als ik dat eens wist wat er exact fout was gegaan...

Ik heb in partition magic een partitie erbij gemaakt. Fat en primair.. die zette hij voor de c schijf..

En toen ben ik verschrikkelijk lang aan het kl@ten geweest om dat weer te herstellen.. kon met bootmagic niet mijn ntfs-partitie aanzetten...

Ook het repareren met de cd van xp lukte niet, foutmeldingen etc.. Toen ben ik het zo onwijs zat geworden dat ik maar als fat32 heb geformatteerd..

Ik kan gewoonweg niet met pm van ntfs naar fat32 converteren.. Heel vreemd want ik heb juist WEL goede ervaringen met converteren van ntfs naar fat32 met pm (he gompie??;) )

Kreeg foutmeldingen. error 1681 etc. Ben ook op de site geweest van powerquest.. de oplossing die zij aandroegen lukte niet..

Achteraf had ik denk ik gewoon met pm, een partitie moeten aanmaken en dan direkt installeren. Dat zou worden ondersteund. Geen ervaring mee, en wil het voorlopig ook niet hebben.

Ook de backup die ik gemaakt had was in ntfs, mijn nieuwe xp installatie is weer in ntfs, maar moet nog behoorlijk veel installeen voordat alles weer werkt zoals het hoort te werken.
Een voordeel is wel dat ik nu mijn xp sp1 heb kunnen downloaden:D dus het is toch nog ergens goed voor..

Oja, mijn eerste blauwe schermen heb ik al voorbij komen schieten op win ME...

Ik begrijp dat je die nieuwe partitie op Active hebt gezet, waardoor je WinXP niet meer kon opstarten. Dat was niet nodig, omdat je die partitie toch niet gebruikt om te installeren. Ik heb altijd de Partition Magic bootdisks klaarliggen om in zo'n geval de juiste partitie even op actief te zetten, dat zou toch probleemloos moeten kunnen. Dan had je BootMagic in WinXP kunnen installeren en zou het volgens mij gewoon moeten werken.

Converteren van NTFS naar FAT32 wil inderdaad nog wel een blokkeren op de aanwezigheid van een gecomprimeerde map. Die moet dan eerst worden teruggedraaid (of verwijderd). Heb ik ook gehad, en mij lukte het toen wel...

Nou ja, sorry dat het uiteindelijk zo'n puinhoop is geworden. Hoewel je van fouten het meeste leert, is dat meestal een schrale troost.

Nou, dit voor mij een blijvertje hoor!!
maar goed, al doende leert men toch?
het vreemde is dat ik hem ook niet meer op logical kreeg.. hij bleef maar foutmeldingen geven, wat ik ook probeerde..

Wat probeerde je dan op logical te krijgen? Toch niet die nieuw aangemaakte partitie? Dat kan namelijk helemaal niet als er al een andere extended partitie aanwezig is. En die indruk heb ik wel, omdat je de WinME partitie als I: aangaf.

Was het maar waar dat ik op de schijf van ME bezig was..
ik verklote mijn xp-schijf.. anders had ik het niet zo'n probleem gevonden..
Maar goed, alles draait weer, heb een leuke dualboot met xp en me..
voorkeur gaat nu al uit naar xp, Zo vaak als ik nu foutmeldingen krijg.. beetje te gek naar mijn mening..

(cpu komt niet tot rust, en ook mijn geheugen word behoorlijk gebruikt. 't Is een schone installatie!!)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan