me pc doet gek

Status
Niet open voor verdere reacties.

ricardow89

Gebruiker
Lid geworden
24 mrt 2008
beste allemaal

ik heb thuis een computer staan die zeker al een jaar kapot is :(
ik wil nu eigelijk wel dat ie eens gemaakt gaat worde :P
het is het volgende probleem

ik had op een avond de computer op de normale manier uitgeschakeld
en de volgende ochtend dat ik het aan wilde doen lukte het niet meer :S
het lukte wel maar niet zoals het moest

hij maakt namelijk een heel gek geluid als ik hem aan doe:)
als ik op de aanknop druk hoor je telkens piepjes die zich blijven herhalen
hij start niet egt op je hoort wel de ventilator draaien dus aan de voeding kan het denk
ik niet ligge :S

maar wat dan wel

als ik op de aan knop druk blijft ie het piepje telkens herhale als ik hem dan uit wil drukken lukt dat niet en moet de stekker er uit :S

ik heb eg geen idee wat het zou kunnen zijn

ik hooop jullie wel

maja ik hoor het wel

grtz ricardow89

Welkom bij de Helpmij!
Kijk hier maar eens : klik
enne, die stekker hoeft er niet echt uit, houd de aan -en uitknop maar eens een seconde of 5 tot 8 ingedrukt, dan gaat de pc gegarandeerd uit.

Laatst bewerkt:
oke ik heb er gekeken en met systeem board word dus bedoelt
moederbord heb ik dat goed ?

ps als ik hem zeker wel 15 seconde ingedrukt houw gaat ie dus egt niet uit :(

Eerste vraag: klopt.
Tweede vraag: dán is er iets goed mis, want theoretisch gaat de pc wel altijd uit als je de aan-en uitknop een seconde of 10 ingedrukt houdt.

Nu moet je nog even uitzoeken w'lk bios in jouw machine zit, want bij het ene bios betekent een aantal piepjes weer net even wat anders, als bij het andere bios.

oke ik heb niet egt heel erg veel verstand van computers sorry als dit een beetje als een domme vraag overkomt

hoe kom ik er achter welke bios er in zit

grtz ricardow

Als je geen boekje meer hebt (bijv. de pc is 2e hands gekocht) dan moet je hopen dat het een "merk" pc betreft: Packard&Bell, HP, Fujitsu / Siemens / Dell of whatever en dat je het type op de kast kunt lezen. Als je het merk en type dan hier post, zijn we weer een stapje verder.

Er is nog wel een andere optie om het probleem proberen te tackelen, maar dat vergt een klein beetje kennis van pc's:

je zou dan een kennis moeten vragen om de kast open te maken en alle randapparatuur eruit te halen, bijv. modem eruit, netwerkkaart eruit, extra geheugenstrips eruit, eventuele USB kaart eruit, etc. etc.

Je elimineert dan een aantal mogelijke probleemveroorzakers. Als je pc gestript is tot een machine met slechts een processor, 1 geheugenstrip en een videokaart (al dan niet) on board, dan kun je weer proberen op te starten. Lukt dat dan dan kun je hardware voor hardware, de dingen terug gaan plaatsen om zodoende proberen de boosdoener te traceren.

Piept de pc ook na de stripactie, dan moet je ook de videokaart eruit halen en dan nog eens proberen op te starten. Ik weet dat je zonder videokaart geen beeld krijgt, maar als je dan géén piepjes krijgt zoals je ze nu hebt, dan was het hoogstwaaraschijnlijk de videokaart.

Kijk bij een gestripte pc met open kast vooral ook eens of alle fans draaien.

het is een packer bell

staat met grote letters op de zijkant van de pc :P ahaha

ik kan de tweede optie wel probere maar dat doe ik dan wel even als er iemand bij is met een beetje verstand :P

iedergeval is het een packerdbell :P

grtz ricardow

Nu nog proberen het typenummer te vinden en de kans dat we het soort bios te weten komen is 99%.

mm ja en het type nummer waar zou ik die kenne vinde :P

dit laat maar weer is zien hoe weinig ik der van weet

hahaha

grtz ricardo

op de achterkant van de kast stat op een wit papiertje

het volgende nummr staat er achter

UTOW-C02

ken dat kloppe ?

grtz ricardow

Ja, maar ik zou toch eerst even gaan voor de optie met een kennis erbij om wat hardware tijdelijk te verwijderen.

is goed dan hoor je het later nog wel van me :D

iedergeval heel erg bedankt voor je hulp

grtz ricardow

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan