me pc is geformatteerd maar er staan nog steeds virussen in

Status
Niet open voor verdere reacties.

martijn15

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
27 apr 2006
ik heb me pc geformatteerd maar er staan nog steeds virussen in als ik windows wil instaleren dan geeft ie aan dat er een virus is dan kan ik nog doorgaan met de instalatie
maar later geeft ie het weer aan en dan loopt ie automatisch vast ik heb dit met alle windows software geprobeerd maar ik kan bijna niks doen
hopelijk weten jullie wat:confused:

HOE heb je geformatteerd................... of heb je alleen Windows over de oude heen geinstalleerd ?

Hallo !

Als je echt goed geformatteerd hebt (niet:snelformatteren) is dat nauwelijks mogelijk.
Start es op met de Windows CD (Ik neem even aan WinXP) en kies voor "partitie formatteren" als je dat gevraagd wordt.

Werk je met een originele Windows-CD ?

Succes,

Harry.

Harry Snor zei:
Hallo !

Als je echt goed geformatteerd hebt (niet:snelformatteren) is dat nauwelijks mogelijk.
Start es op met de Windows CD (Ik neem even aan WinXP) en kies voor "partitie formatteren" als je dat gevraagd wordt.

Werk je met een originele Windows-CD ?

Succes,

Harry.
ik heb gewoon de opstartdiskette van windows 98 erin gedaan en format c: gedaan
en ik werk niet met orginele cd 's maar ik heb windows 95 ook geprobeert en die heb ik ook orgineel en die werkte ook niet
als ik opnieuw instaleer dan gebruik ik eerst windows 98 en dan doe ik windows xp erover heen want xp in 1 keer instleren wil niet

Pasja zei:
HOE heb je geformatteerd................... of heb je alleen Windows over de oude heen geinstalleerd ?

ik heb met de opstartdiskette geformateerd van windows 98

martijn15 zei:
ik heb gewoon de opstartdiskette van windows 98 erin gedaan en format c: gedaan
Doe dat nog een keer, maar nu met de opdracht format c: /u
(Tussen format c: en /u moet een spatie staan!)
Met dit commando wordt je schijf gewist zonder dat er iets achterblijft - met alleen format c: kan er van alles blijven staan, zoals je gemerkt hebt.

Laatst bewerkt:
Hallo

Of gewoon fdisk en alles opnieus partitioneren en formateren ....

Over welke versie van "bill's " speeltje hebben we het hier ???

95 , 98 , 98 s.e.,x.p. ... ??

Peter

VDK_P zei:
Hallo
Of gewoon fdisk en alles opnieus partitioneren en formateren ....
Over welke versie van "bill's " speeltje hebben we het hier ???
95 , 98 , 98 s.e.,x.p. ... ??
Met partitioneren los je dit niet op en als hij formatteert met een Win98 opstartdiskette gebruikt hij uiteraard FDISK.
In zijn tweede bericht zegt TS ook om welk besturingssysteem het gaat.
Misschien moet je eerst eens lezen wat er al geantwoord is voordat je een bericht plaatst.

Wat voor een melding krijg je,
Ik krijg bv ook als ik windows 2000 op internet zet zonder firewall dat ik een kadertje krijg dat ik spyware heb en volgend product moet kopen om het te verwijderen. Dat heeft ergens te maken met een messenger taak. Maar het betekent nog niet dat er spyware of een virus op je pc staat he.

Voor het zelde een virus in je bios.

lamp zei:
Wat voor een melding krijg je,
Ik krijg bv ook als ik windows 2000 op internet zet zonder firewall dat ik een kadertje krijg dat ik spyware heb en volgend product moet kopen om het te verwijderen.
TS heeft het over een virusmelding op het moment dat hij Windows op een geformatteerde schijf wil gaan installeren.
Het duurt dan nog even voordat er van een firewall of een internet sprake is. ;)

Laatst bewerkt:
humpe zei:
Voor het zelde een virus in je bios.
TS zegt dat hij nog steeds virussen heeft na formatteren.
Dan had hij ze daarvoor dus ook al en dan lijkt me dat hij weet over wat voor virussen het gaat.
Ik mag ik dus aannemen dat deze virussen op die schijf stonden, vooral ook omdat hij die heeft geformatteerd - iets wat weinig zin zou hebben als het virus zich op een andere plek zou bevinden. ;)
En omdat die schijf door format c: niet volledig gewist wordt, zijn die virussen waarschijnlijk niet weg en daarom kan hij beter wél volledig gewist worden door daar nog even /u achter te zetten. :)

Laatst bewerkt:
Ok, je hebt gelijk, maar hij kan ook niet aangeven om wat voor soort virusen het gaat.

Is de diskette waar me hij formattteert wel virus vrij.

ik heb gister avond windows 98 erop kunnen krijgen
alleen xp wil niet daarbij loopt ie vast :confused:
maar ik ga eerst format c: /u proberen

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan