me pc maakt zeer veel geluid en nog veel mee prolemen en spellen blijven stotteren

Status
Niet open voor verdere reacties.

ikjijwij

Gebruiker
Lid geworden
22 mei 2005
ik heb een pc die ongelovelijk veel lawaaiw maakt.
dat is niet echt fijn maar kan er wel mee leven als ik de spellen maar eens normaal kan spelen zonder stotteren .
ik heb alle nieuwe drivers al gedownload.
dit is mijn pc
videokaart: xfx nvidia geforce 6600gt agp.
moederbord:asrock 775i65gv
processor:intel celeron cpu 2,66ghz
geheugen:512mb-ram
en we hebben een extra koeler er in zitten
hardeschijf is 60 gig.

mijn spellen stotteren en haperen om de haverklap.
onderdanks dat er een extra koeler in zit word die nog steeds behoorlijk warm.
als ik iets instaleer of iets kwa driver download dan krijg ik de meldingen dat het geen mirosoft logo heeft.
tewijl het van nvidia site afkomt.
het lawaai dat er uit komt lijkt er wel op de het een straaljager is ik neem aan dat dat niet zo hoord weet iemand misschien ook hoe ik dat kan verhelpen??
vlogensmij is de voeding 350watt mij is verteld dat dat voldoende is.

ik hoop snel iets van een reactie te krijgen alvats bedankt

Hallo,

Je probleem is nogal gevarieerd en daarom te moeilijk om een kant en klare oplossing te geven.
Wel heb ik een paar tips.

Controleer even de ventilatoren in de pc door er heel voorzichtig op de drukken.
Gaat het geluid nu over is de ventilator waarschijnlijk aan vervanging toe.

Controleer de temperatuur van je kast eventueel met Everest, als je twijfelt over de hoogt van je temp.

Schoon je pc eens op met bijvoorbeeld CCleaner, defragmenteer de harde schijf, en controleer of je genoeg harde schijfruimte hebt.

ik heb er net een nieuwe hardeshijf en videokaart in zitten en het andere is nog geen 4 maande oud.
ons grootste probleem is dat we ondanks dit systeem doom 3 en halflive 2 niet kunnen spellen zonder problemen terwijl dit wel zou moeten kunnen.
op de vidoekaart zit anastofikfilter maar die hebben we uit staan omdat die ander helemaal slecht draait.
we hebben windos er al meerdere malen er opnieuw opgezet maar zonder enig effekt.
dus ik hoop dat je misschien hier een oplossing voor heb want we kunnen dat ding bijna wel uit het raam gooien zo gek worden we van dat ding.
en we hebben minimaal nog iets van 45 gig over dus ik zelf denk dat het daar niet aan kan liggen misschien zou je ons via msn aan kunnen melden dat praat wat makelijker.
tutenflut@hotmail.com
in iedre geval alvast bedank

Wat het lawaai betreft kan ik er niet méér over zeggen.
Dat zal we aan de hardware liggen neem ik aan.
Heb je de kast al open gehad om te kijken waar het geluid vandaan kwam?

Wat betreft de videokaart, die is wel goed aangesloten?
Als deze goed aangesloten is en geeft nog steeds lawaai moet je deze terugbrengen naar de winkel.
Lees alle opties even rustig door en geef per punt helder antwoord van wat je gedaan hebt en wat nog het probleem is.

Ik voeg je niet toe op de msn, daar is dit forum voor.
Als er meerder mensen zijn met hetzelfde probleem kunnen die ook kennis uit dit forum putten, dat geldt ook voor jou.
Er staan hier veel tips over hardware storingen en wat er aan te doen, kijk gewoon eens rustig rond en doe er je voordeel mee. :)

doe eens 1 voor 1 de koelers uit, merk je meteen welke koeler er het meeste lawaai maakt:) over die spellen: srr hoor, maar met 512 ram en 2,66 ghz(celeron!!!) kun je doom 3 egt nie zonder stotteringen spelen, ok, het zou redelik moeten gaan, maar zet het zeker niet op ultra quality(zelfs high lijkt me al redelik hoog gegrepen==> 512 ram is niet lekker om dit spel hoger dan normaal te draaien. met 1 giga zou het pas lekker kunnen draaien) je kaart is goed, maar je cpu is een budgetcpu: logisch dat die minder presteert

tuurlijk geen microsoft logo, komt van nvidia;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan