me tekst verplaatsen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Merino

Gebruiker
Lid geworden
29 dec 2003
Me tekst blijft de hele tijd in het midden van de pagina staan maar ik wil dat ie vanboven komt te staan.
Weet iemand hie de code voor ik dacht zelf iets van <align="top"> maar die werkt niet.

Hebben we het over PHP of html?
Een link naar de betreffende pagina zou makkelijk zijn.

Overigens je Website-link in het rijtje Profiel (onder je bericht) is niet correct.

:cool:

Ik snap er zelf ook niet zoveel van :o Maar ik zal een poging wagen.

De link werkt als OF Merino http:// voor de link zet, OF peter vazed de http://www.helpmij.nl/forum weghaalt voor de link zodra je er op geklikt hebt.

Ik neem aan dat het over tabellen gaat. Voor het centreren (links, rechts of midden) gebruik je align="plek". Op plek kun je geven left, right of center. Als je het verticaal wilt plaatsen moet je valign="plek". Op plek kun je dan invullen top, center of bottom.

Succes :thumb:

Zo ziet het script eruit maar waar moet ik het dan plaatsen.

<style type="text/css">
<!--
a:link, a:visited{color:#orange;text-decoration:none}
a:hover, a:active{color:#orange;text-decoration:none}

BODY { FONT-FAMILY: Tahoma, Verdana, Arial; FONT-SIZE: 2px; COLOR: #000000}
.naam {BACKGROUND-COLOR: #efefef; COLOR: #000000; FONT-FAMILY: Verdana, Arial; FONT-SIZE: 2px; border: 1px inset; border-bottom-style: outset; border-left-style: outset; border-right-style: outset; border-top-style: outset; font-weight: bold; border-color: #000000 #000000 #000000 #000000}
.button {BACKGROUND-COLOR: #efefef; COLOR: #000000; FONT-WEIGHT: bold; FONT-FAMILY: Verdana, Arial; FONT-SIZE: 10px; border: 1px inset; border-bottom-style: outset; border-left-style: outset; border-right-style: outset; border-top-style: outset; border-color: #000000 #000000 #000000 #000000}
//-->
</style>
<body bgcolor="#000000">
<marquee scrollamount="5"><font color="orange" face="tahoma,verdana,arial" size="2"><b>bewegende tekst</a></b></font></form></font>
</center>
</STYLE>

Ten eerste moet dit in een andere sectie.

Ten tweede, hoe ziet het er nu uit en hoe wil je het eruit laten zien.

Ten derde, dat kan nooit het gehele script zijn ;)

Geplaatst door masterprut
Ten eerste moet dit in een andere sectie.

Aangezien mijn kennis van programmeertalen niet je van het is naar welke sectie dient deze te gaan?

Ik vind naar Internet Homepage Maken. Dit heeft totaal niks met PHP te maken :D

edit: Als je programmeer kennis niet zo best is, waarom ben je dan mod van deze sectie :8-0:

Laatst bewerkt:
Ik weet, maar bij deze sectie ben je ook daadwerkelijk als mod aangewezen ;)

Dat weet ik en dan nog??

Laat het gewoon maar weer ontopic gaan

Trouwens lekker gebruik van CSS, je hebt 'body bgcolor="#iets"' terwijl je dat ook in de body tag van de CSS kan drukken

body
{
background-color: #iets;
}

Gebruik meer CSS, zo wordt je site structureel beter.

wellicht is het ook een optie om alle margins en paddings op 0px te zetten.

t.

Hey teach, ook hier, maar ALLE margins en paddings op 0 zetten is wel een 'beetje' overdreven vind ik

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan