Woevie
Gebruiker
- Lid geworden
- 12 aug 2014
Hallo iedereen,
Ik heb een zeer oude MD8080 van Medion gekregen van me neef.
Deze zou niet meer werken.
Het beeld van de NVIDIA Geforce FX5500 zou af en toe uitvallen, en soms komen er rare strepen in beeld en kleuren en loopt de computer vast.
De voeding is een Delta Electronics die maximaal 350watt kan leveren.
Nu heb ik de PC opengemaakt en de allergrootste kabel die aan het mainbord vast zit is gedeeltelijk verbrand.
3 rondjes daarvan zijn verbrand/zwart als jullie snappen wat ik bedoel.
Nu wil ik weten is dat de reden waarom hij altijd vast loopt met rare kleuren.
Of is het toch het moederbord?
Hij valt niet meer op te starten, want er word GEEN stroom naar de videokaart gestuurd.
Zodra ik hem opstart begint alles te werken, de ventilator van de koeling, de ventilator van het moederbord, maar 1 ding werkt niet, de ventilator van de videokaart, die krijgt geen stroom en het beeld blijft zwart en de computer start niet op, maar staat wel aan.
Ik heb de videokaart getest in 2 van mijn andere computers, heb er even mee gegamed om te kijken of hij echt goed functioneert en na 2 uur gamen werkt hij nog steeds perfect.
Inclusief de ventilators.
Wat moet dit betekenen?
Zou ik een nieuwe voeding moeten kopen?
Ik heb deze computer hard nodig voor prive redenen.
Ik zou echt blij zijn als deze computer weer perfect functioneert!
Als jullie belangstelling hebben kan ik wel een foto sturen van de 3/10 verbrande kabel.
Met vriendelijke groet
Ik heb een zeer oude MD8080 van Medion gekregen van me neef.
Deze zou niet meer werken.
Het beeld van de NVIDIA Geforce FX5500 zou af en toe uitvallen, en soms komen er rare strepen in beeld en kleuren en loopt de computer vast.
De voeding is een Delta Electronics die maximaal 350watt kan leveren.
Nu heb ik de PC opengemaakt en de allergrootste kabel die aan het mainbord vast zit is gedeeltelijk verbrand.
3 rondjes daarvan zijn verbrand/zwart als jullie snappen wat ik bedoel.
Nu wil ik weten is dat de reden waarom hij altijd vast loopt met rare kleuren.
Of is het toch het moederbord?
Hij valt niet meer op te starten, want er word GEEN stroom naar de videokaart gestuurd.
Zodra ik hem opstart begint alles te werken, de ventilator van de koeling, de ventilator van het moederbord, maar 1 ding werkt niet, de ventilator van de videokaart, die krijgt geen stroom en het beeld blijft zwart en de computer start niet op, maar staat wel aan.
Ik heb de videokaart getest in 2 van mijn andere computers, heb er even mee gegamed om te kijken of hij echt goed functioneert en na 2 uur gamen werkt hij nog steeds perfect.
Inclusief de ventilators.
Wat moet dit betekenen?
Zou ik een nieuwe voeding moeten kopen?
Ik heb deze computer hard nodig voor prive redenen.
Ik zou echt blij zijn als deze computer weer perfect functioneert!
Als jullie belangstelling hebben kan ik wel een foto sturen van de 3/10 verbrande kabel.
Met vriendelijke groet