Me voedingkabel is verbrand

Status
Niet open voor verdere reacties.

Woevie

Gebruiker
Lid geworden
12 aug 2014
Hallo iedereen,

Ik heb een zeer oude MD8080 van Medion gekregen van me neef.
Deze zou niet meer werken.

Het beeld van de NVIDIA Geforce FX5500 zou af en toe uitvallen, en soms komen er rare strepen in beeld en kleuren en loopt de computer vast.

De voeding is een Delta Electronics die maximaal 350watt kan leveren.
Nu heb ik de PC opengemaakt en de allergrootste kabel die aan het mainbord vast zit is gedeeltelijk verbrand.
3 rondjes daarvan zijn verbrand/zwart als jullie snappen wat ik bedoel.
Nu wil ik weten is dat de reden waarom hij altijd vast loopt met rare kleuren.
Of is het toch het moederbord?
Hij valt niet meer op te starten, want er word GEEN stroom naar de videokaart gestuurd.
Zodra ik hem opstart begint alles te werken, de ventilator van de koeling, de ventilator van het moederbord, maar 1 ding werkt niet, de ventilator van de videokaart, die krijgt geen stroom en het beeld blijft zwart en de computer start niet op, maar staat wel aan.

Ik heb de videokaart getest in 2 van mijn andere computers, heb er even mee gegamed om te kijken of hij echt goed functioneert en na 2 uur gamen werkt hij nog steeds perfect.
Inclusief de ventilators.

Wat moet dit betekenen?
Zou ik een nieuwe voeding moeten kopen?

Ik heb deze computer hard nodig voor prive redenen.
Ik zou echt blij zijn als deze computer weer perfect functioneert!

Als jullie belangstelling hebben kan ik wel een foto sturen van de 3/10 verbrande kabel.

Met vriendelijke groet

Welkom op helpmij.nl :thumb:

Als de mainstekker naar je mobo al brandplekken vertoont, heb ik al geen vertrouwen in de voeding én de mobo meer.
Als de mobo toch nog heel blijkt, is vervangen of testen met een andere voeding idd nog een optie die niet veel hoeft te kosten.
Deze videokaart wordt volgens mij niet gevoed door de voeding zelf, maar via de mobo. Alleen daarom al vertrouw ik de mobo ook al niet meer.

Bedankt! Ik heb deze voeding gevonden: http://www.enter247.nl/shop/index.php?dispatch=products.view&product_id=98

Een goedkope 1 voor 22,00€
Past deze op mijn Md8080?

Het moederbord is een MS7012
Ik heb van mijn neef vernomen dat hij ooit een bios update heeft gedaan en dat fout af liep.

Is het een mogelijk om opnieuw het bios te flashen?
En waar vind ik het juiste bios voor mijn systeem?
Aangezien ik niet weet of medion nog support geeft voor deze oude 8080.

Bedankt voor het helpen!
En iedereen die meeleest mag natuurlijk ook reageren :P

Bij oude pc's was het altijd dat als een bios flash fout liep je het moederbord weg kan gooien omdat hij dan niet meer kan opstarten
bios flashen is alleen nodig als je een andere cpu erin wilt gaan plaatsen die op de huidige firmware niet kan draaien is dat niet geval moet je de bios met rust laten

de problemen die jij aankaart klinken als een videokaart die niet goed is kijk of de onboard videochip wel werkt

Ga voor een goede voeding van een erkend merk slechte voedingen kunnen letterlijk je pc omzeep helpen
deze voeding voldoet al corsair-vs350 en past ook in je systeem

ik zou niet teveel geld aan deze barrel besteden dit ding is berhoolijk oud en je kan al snel wat beters vinden op marktplaats voor 50/100 euro.

Laatst bewerkt:
Bij oude pc's was het altijd dat als een bios flash fout liep je het moederbord weg kan gooien omdat hij dan niet meer kan opstarten
bios flashen is alleen nodig als je een andere cpu erin wilt gaan plaatsen die op de huidige firmware niet kan draaien is dat niet geval moet je de bios met rust laten

de problemen die jij aankaart klinken als een videokaart die niet goed is kijk of de onboard videochip wel werkt

Ga voor een goede voeding van een erkend merk slechte voedingen kunnen letterlijk je pc omzeep helpen
deze voeding voldoet al corsair-vs350 en past ook in je systeem

ik zou niet teveel geld aan deze barrel besteden dit ding is berhoolijk oud en je kan al snel wat beters vinden op marktplaats voor 50/100 euro.

Bedankt voor je reactie!
Ik heb maar even een videokaart voor 10 euro op marktplaats gekocht.
Het moest wel een AGP videokaart zijn.
Ik heb dus een Nvidia Geforce FX5950 Ultra 256MB gekocht.

Deze heb ik in mijn 8080 gedaan en het lijkt te werken.
Ik snap niet waarom deze videokaart wel werkt en de andere niet.
Want de andere werkte wel in andere pc's.

Ik ben denk ik alsnog van plan een nieuwe voeding te halen, want zoals je weet is mijn kabel vebrand.

Voor nu zet ik deze vraag op opgelost.
Mocht er nieuwe problemen optreden ga ik verder in dit topic.

Bedankt!

Beste mensen,

Voor 1 dag heeft hij perfect gefunctioneerd.
Nu ben ik weer terug bij af helaas.

De videokaart krijgt opnieuw geen elektriciteit.

Toen hij het nog deed, kon ik gewoon gamen en youtube filmpjes kijken.
Ik denk nu toch dat het door de voeding komt.

Zou ik dan alsnog een nieuwe kopen?

Mvg

Laatst bewerkt:
Hallo

"Nu heb ik de PC opengemaakt en de allergrootste kabel die aan het mainbord vast zit is gedeeltelijk verbrand.
3 rondjes daarvan zijn verbrand/zwart als jullie snappen wat ik bedoel."

Oorzaak ---> zo goed als zeker vonkvorming door overgangsweerstanden.

De connector op het motherboard zelf is zo goed als zeker ook geraakt , en dien je ook te controleren , desnoods te vervangen.

Dergelijke nog compleet werkende p.c.'s zijn op rommelmarkten voor een habbekrats te koop , en zijn een goedkope bron voor donoronderdelen of ... als complete p.c.

Peter

Beste,

Ik ben niet van plan om deze PC weg te doen, omdat deze al 11 jaar door verschillende familieleden werd gebruikt.

Ik ga dus proberen wat jij zij.
Maar het hoofddoel is een nieuwe voeding halen.
Op marktplaats zag ik al 1 voor €22,00

Hallo

Controleer toch eerst maar eens de connector op het motherboard zelf ....

Indien deze beschadigd is , dien je deze te vervangen ... indien je dit niet doet , kan de connector op de nieuwe voeding snel terug sneuvelen.

Terwijl deze p.c. nu toch open is , alsook de condensatoren rondom de c.p.u. controleren (bol/lekken/gebarsten...).

Post anders eens een paar --> duidelijke <--- foto's.

peter

Oke ik volg je tot aan de connector,
Maar wat zijn de condensatoren?
En waar vind ik die?

Hallo

"Maar wat zijn de condensatoren?"

https://www.google.be/#q=lekkende+condensatoren

"En waar vind ik die? "

Uiteraard het volledige motherboard controleren , maar ... de meest onderhevig aan slijtage door langdurig warm worden , zijn deze die zich rondom de c.p.u. bevinden ....

Peter

Beste mensen,

Ik heb besloten geen geld meer te investeren in deze PC.
Maar ik ga geld investeren in me andere computer van een Medion.
Dit word geopend in een nieuw topic.
Bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan