Mededeling bij opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

wvm

Gebruiker
Lid geworden
23 sep 2006
Berichten
302
Hallo,

Krijg onderstaande te zien bij opstarten computer.

flappie.jpg


Is gekomen na uitgebreid scannen van comp. Wat betekent dit? En kan dit kwaad ?

Alvast bedankt
 
Laatst bewerkt:
Kan niet goed zien wat er staat maar volgens mij staat er cprss.exe en dat zou met microsoft messenger manager te maken hebben.
Nu heb ik zelf geen messenger op mijn computer en weet dus niet of die manager er hoort te staan en of het de bedoeling is dat die opstart als de computer word aangezet.
Anders zou u die uit de opstart lijst kunnen verwijderen of messenger verwijderen en opnieuw installeren.

zoals gezegt ik heb zelf geen messenger wacht dus eerst maar reactie van anderen af,,,
 
Bedankt voor reaktie.

Bijna goed....er staat, csrss

:thumb:
 
Bedankt...:thumb:.. heb al op betreffende plek gekeken, en denk dat ik daar helemaal goed zit.

Uitgebreid scannen. Ik had Avast erop gezet. Maar kreeg idee, dat er iets niet pluis was.
Dus deze er weer afgehaald en AVG er weer op gedaan, en laten scannen. Plus nog eens Superantispyware laten draaien en Registry Mechanic.

En toen kwam datgene, waar ik over had. Er werden overigens wel aardig wat virussen weggehaald.

Ga t zo op m'n gemakkie doen, wat daar staat.

:)
 
kheb t gelijk maar gedaan.

en csrss staat in system32....ppfff...pak van mn hart.

Althans er staat...
csrss.jpg

dus niet echt exe....

Ga voor alle zekerheid nog maar ook die online scan doen.
 
Laatst bewerkt:
Kheb inmiddels begrepen van iemand buiten dit forum, dat het feit van deze pictogram boven csrss al betekent, dat hij er niet meer opstaat.

Is er ergens een site of zo, waarvan ik m kan downloaden ?

gr. wvm
 
Ik heb net gekeken in mijn virtuele machine XP omdat ik dacht van zal hem voor je kopieren en zenden, maar hij staat daar met hetzelfde icoontje als jij hebt en als ik kijk bij eigenschappen is het 6 kb groot, als ik het dubbel klik krijg ik de melding dat hij niet kan worden gestart in een win32 modus.
Hij staat dus volgens mij bij jouw ook goed.
Als je nog steeds die melding krijgt bij opstarten zul je een hijackthis scan moeten doen en laten beoordelen door iemand die er verstand van heeft, hier op help mij bekijkt men geen logs meer.
Als je overigens op google zoekt zie je meer mensen die dit hadden en een hijackthis hadden gemaakt en dan zie je ook de lijn die moet worden verwijderd over het algemeen is het deze : F2 - REG:system.ini: Shell=Explorer.exe C:\WINDOWS\Config\csrss.exe
 
Bedankt.

Heb via google naar hijackthis scan gezocht. Veel dingen daarover, maar kan DE download niet vinden.

Kan je me daarmee helpen. Alvast weer :thumb:
 
Zelf kom ik vaak bij http://www.clubs.nl/ en dan bij de antivirusclub bij hun op de homepage kun je een heel stappenplan uitvoeren incl hijackthis om je pc op te schoonen.
Stuur je hijackthis log overigens op en ga niet zelf zitten aanvinken want dan kun je meer sschade aanrichten dan goed doen
 
Hallo,

Ben op zoek gegaan bij de clubs.......ik zal er wel overheen kijken, maar heb de link niet gevonden.
Zou je de link soms hier kunnen plaatsen...:eek:

Alvast weer bedankt...:rolleyes:
 
Hallo ,

Dankjewel voor deze link.

Kwam gelijk waar ik zijn moet, alleen, verdere handelingen, daar moest ik me voor registreren. Wat ik dus gedaan heb.

Duidelijk stappenplan gelezen. En ga dat ook op mn gemakkie doen.

Hopelijk verdwijnt mijn mededeling bij opstarten dan.

Zal het laten weten.

Groetjes

:thumb:
 
Hallo WhisperTT,

Tis gelukt....:)

Heb alles wat Haijeck aanbevool gedaan. Vond het wel eng :eek:om in veilige modus op te starten, maar het ging allemaal perfect.

:thumb::thumb: Hartstikke bedankt voor het helpen :thumb:

groetjes wvm
 
Fijn :)

Kan geen kwaad om zo nu en dan die stappenplan eens uit te voeren.
 
Dat voornemen had ik ook al.
Want comp is weer super snel...:)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan