media afspelen met vlc mediplayer

Status
Niet open voor verdere reacties.

gerby2016

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
24 jan 2016
Hallo,ik zit met een klein probleempje miosschie is het maar iets kleins maar het houd me al even bezig...

ik heb een film gedownload en dan heb ik de video ts map,maar hij herkent niet alle bestanden bv wel de losse bestanden, maar bv het bestand waar je in 1 keer de hele film mee afspeelt die mist,hoe kan dat nu terwijl bij iemand anders het gewoon niks aan de hand is ligt dat aan mijn samsung led tv of aan mijn instellingen van me pc want ik gebruik de led tv voor me pc,graag hoop ik dit snel op te lossen vriendelijke groet

welkom op helpmij.nl :thumb:
In vlc moet je dan de video_ts.ifo bestand kiezen, dan speelt deze in vlc de gehele dvd af.

Ik heb mijn collega gevraagd om je vraag te verplaatsen naar de juiste sectie.

of, als alternatief, niet de map video_ts openklikken, maar simpel óp de map gaan staan, rechtsklikken en kiezen voor "afspelen met vlc".
Het verband met de TV ontgaat mij even?

dank voor uw reactie,nou ik dacht misschien ligt het aan mijn samsung led tv instellingen,

toch is het vreemd dat mijn vriend niks geen problemen heeft maar ik bestanden mis met vlc,of bestanden die in de map wit blijven terwijl bij me maat gewoon een vlc icoon staat aangegeven,maar ik zal het eens testen wat u zei

Da's niet vreemd, dat ligt aan jouzelf / de instellingen die je ooit hebt toegepast, dat heeft dus niets met je TV te maken maar alles met het standaard programma dat je voor bepaalde mediabestanden ingesteld hebt staan. Klik rechts op een bepaald mediabestand en kies voor 'openen met', kies daarna voor : standaard programma selecteren.
Kies vervolgens voor VLC en vergeet vooral niet het vinkje te zetten (links onderin -> "dit type.... etc. etc.") dat er voor gaat zorgen dat de VLC player voortaan de standaard app wordt voor dit soort bestanden. Dan ben je de 'witte' icoontjes kwijt.

Bovenstaande geldt voor Windows 7. Voor Win 8 weet ik het niet, die heb ik overgeslagen... ;) :D In 10 werkt het net even een klein beetje anders. (lijkt wel veel op elkaar qua procedure)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan