media center geen beeld

Status
Niet open voor verdere reacties.

pleunepiep

Gebruiker
Lid geworden
12 nov 2003
Een pup in huis is leuk, maar ze heeft wel mijn tv kabel naar de pc doorgebeten.
Nu heb ik een nieuwe kabel geÏnstalleerd , maar krijg geen beeld en geluid meer.
Ook als ik de kabel van de tv aansluit op mijn pc gebeurt er niets.
Wie weet wat ik kan doen om het probleem op te lossen?

alvast dank voor de reactie

Zitten er brand vlekken op de tandjes??

Serieus: kan de kaart waar het op aan gesloten zit wel eens stuk zijn (sluiting))

als ik mediacenter opstart krijg ik de tune van windows.
en kan ik gewoon naar b.v. live tv .
er komt onderaan ook te staan welk programma er nu is, maar het beeld is sneeuw.
de gids is dus bijgewerkt.

als dat zo is zou de tv kabel wel beeld moeten geven, maar die doet het ook niet op de pc

Kun je de tv kabel eens aansluiten op een TV-toestel???

Zo kun je kijken of de kabel wel of niet goed is....
Dat de gids het doet en dat hij onder het sneeuwbeeld wel de programma info geeft heeft niets te maken met de tv kabel, daar dit van internet komt.

Mijn vermoeden is dat de nu gebruikte tv-kabel toch niet helemaal inorde is.

Of begrijp ik het nu verkeerd en heb je juist al een kabel geprobeerd waarvan je zeker weet dat hij werkt?

Laatst bewerkt:
inderdaad heb ik dat geprobeerd en dat werkt prima.
het ligt dus niet aan de kabel

het vreemde is dat bij hardwarebeheer wordt aangegeven dat de Hauppage kaart goed werkt.
Hoe kan ik verder controleren of deze stuk is?

Je zou kunnen proberen om de setup ( van de tuners) even opnieuw te doen.

Ook zou ik even kijken, want ik weet niet hoe je pup het heeft gedaan....
Of de kaart nog wel helemaal goed erin zit en of de connector ( waar je de tv kabel op drukt) nog wel helemaal goed vast zit aan de kaart.

de kaart zit er goed in en de kabel ook.
Kun je me zeggen hoe ik die setup van de tuners kan uitvoeren?

Media center starten.

Kies dan Instellingen.
Kies dan Tv
Kies dan Tv-signaal instellen.

Doorloop de wizzard!

Dan kan ik niets anders meer bedenken als dat de tv kaart toch een defect heeft opgelopen.

suc6,

Voor de zekerheid zou ik die tv kaart nog wel even laten nakijken in de winkel.

Enne je pup natuurlijk in de gaten houden, whahahha, strakkies is het een kabel waar 220 op staat!

Wij hadden ook zo'n slopertje, gordijnen trok hij naar beneden, toen lamellen, die vrat hij op....toen luxaflex genomen.....toen was het de beurt aan de bank...kompleet erdoorheen gevreten!!! ( in 30 minuten tijd!) Nu is het een engeltje...is 6 jaar maar denkt soms nog dat hij een pup is...dus het komt vast wel goed met je pup!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan