Media Center Windows 7 loopt vast na ontwaken uit standby

Status
Niet open voor verdere reacties.

rolfkunst

Gebruiker
Lid geworden
15 jan 2008
Hoi allemaal,

Ik heb een probleem, ik heb een media center van ca 4 jaar oud, een AMD Athlon 5200+ met 4GB DDR2 RAM en Nvidia chipset en een Nvidia Geforce 9500GT allemaal op Windows 7 32bit (vanwege de ondersteuning voor mijn Anysee)

Aangezien de gids erg traag laadde heb ik een paar weken geleden besloten hem opnieuw in te richten. Dat was dus de grootste fout die ik in tijden gemaakt heb. Wat is nu het geval?
De computer komt niet meer uit stand-by als hij een tijd daarin gezeten heeft, dus elke keer eigenlijk. Ik zal het even proberen te beschrijven:

Als ik bijvoorbeeld 's ochtends even tv wil kijken, dan druk ik op de juiste knop van de afstandsbediening, de MC gaat aan zo lijkt het, powerled gaat van knipperen naar branden, schijfled gaat branden en gaat weer uit, mijn tv blijft op zwart en hij loopt vast, geen numlock meer aan of uit te krijgen. Er rest mij nog maar 1 ding, de powerknop 5 seconden ingedrukt te houden en dan weer aan te zetten.
Zet ik hem in standby en binnen ca 5 minuten weer aan, dan reageert hij volkomen normaal en werkt alles naar behoren.

Inmiddels heb ik Windows alweer 4 keer opnieuw geïnstalleerd(ik heb wel overal de nieuwste drivers van gedownload en diverse versies geprobeerd, x86, x64), aangezien hij alleen maar Windows MCE hoeft te doen gaat het maar om een paar applicaties:

Anysee driver
Cool & Quiet
Guidetool
MCE Standby tool 0.9.102
Media Control 6.0.8
My Channel Logos
Vista Media Center Movie Info
Shark 007 Codecs

En uiteraard de Nforce Chipset driver en de Geforce driver.

Ik ben behoorlijk ten einde raad, hier is niet mee te werken op deze manier en vrouwlief wordt er ook een beetje zat van. Ik heb helaas geen andere tuner meer dus we zijn volkomen afhankelijk van dat ding..

Wat ik zelf al geprobeerd heb:

Tunen en tweaken van MCE Standbytool
Tunen en tweaken van BIOS
Tunen en tweaken van het energieschema van Windows 7
Microsoft hotfix: KB977307

Iemand een suggestie, of tips?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan