media center

Status
Niet open voor verdere reacties.

compaqarmada

Gebruiker
Lid geworden
11 okt 2009
hallo helpmijers
ik heb van iemand een oude pc gekregen.
pentium 2
350 mhz
320 mb
6gig
8mb video
windows me

nu is mijn vraag:kan ik hier een simpel mediacentertje van maken?

Simpel heel simpel.
Voor een mediacenter zou ik er echter wel het ram uitbreiden en er een grotere hardeschijf in doen, want 8gb is een beetje heel klein. Ik zou ook een andere XP er op installeren, want ME is echt een grote pruts OS.

Wat versta je onder Mediacenter?
Je kan hem gebruiken voor muziek maar video en helemaal HD video kun je vergeten.

oke welk os raden jullie mij aan?
hoeveel ram moet erbij?
ik wil hem vooral voor muziek gebruiken.

oi !

Win 2K SP4 is verreweg de beste keus, tenzij je enig verstand hebt van Linux....

Greetz,

Harry.

ik heb 3 linux distro's op cd gebrand
damn small linux (dsl)
puppy linux
ubuntu linux

ik heb 3 windows versies op cd

win 98se
win me
win xp

Hoi !

Zowel Win ME als Win 98 SE zou ik niet nemen, al is het alleen al om het verouderde bestands-systeem en het feit dat er nauwelijks ondersteuning voor USB is, terwijl je met Win 2 K SP4 over alle "moderne" zegeningen kunt beschikken die XP ook bevat.

Maar XP draaien met 384 Mb....dan moet je een erg geduldig mens zijn.

Ik ben niet goed genoeg thuis in Linux distro's om je daarin te raden; ik weet allen dat de laatste Ubuntu's bijna net zo "zwaar" zijn als Win XP.

Greetz,

Harry.

Hoi !

Just Google....

je mag me ook 'n mailtje sturen.

Greetz,

Harry.

ik kan het maar niet vinden.
de pc krijgt straks:
nieuw ramgeheugen.
, een nieuwe harde schijf
dvd speler

ik zoek eigenlijk ook een nieuwe processor alleen ik weet niet of die er nog zijn voor die ouwe pc

Hoi !

Ik heb nog wel een P4 1,5 Gig met 1 Gig SDram-geheugen en een 40 Gig HDD voor 10 euri's en een 6-pack Heineken.

Dus.....waar begin je aan ?

Greetz,

Harry.

Je zou GeeXboX kunnen proberen http://freshmeat.net/projects/geexbox

Dat heb ik wel een s gedraait op een 450Mhz pctje

GeeXboX is a standalone media player Linux distribution, similar to MoviX. It's a small bootable CD that allows you to play your favorite video (DivX, XviD, H.264, MPEG 1/2, VCD, DVD, OggMedia, Windows Media, RealMedia, etc.) and audio (MP3, Audio CD, Ogg Vorbis, FLAC, MPC, etc.) files. It also supports networking, and is able to play media from Windows/Samba share, NFS, UPnP A/V Media Servers, RTP/RTSP servers, or SHOUTcast. It supports TV-out, TV tuners, DVB cards, and WiFi cards. It is based on MPlayer, and can be used on any x86, x86_64, or PowerPC computer. It's easy to modify the source to build your own GeeXboX or use an alternative boot method.

Hij is gemaakt met veel drivers inbegrepen.

Het is een Livecd dus hij kan opgestart worden vanaf cd

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan