Media centre extender fout,

Status
Niet open voor verdere reacties.

tom bouwt

Gebruiker
Lid geworden
25 okt 2008
hallo , ik zit de hele ochten dit uit te puzelen maar het lukt me echt niet,

ik zet mijn xbox 360 aan en zie op de computer : extender gevonden wilt u instaleren , ik klik ja , voer de 8 cijferige code in die je op de xbox krijgt , dan zoekt hij extender dan krijg ik een vinkje , dan bij de volgende namelijk , instellingen voor extender configureren, blijft hij hangen , na een tijdje krijg ik een deze fout : er is tijdens het configureren van uw computer voor gebruik met deze extender een fout opgetreden

wat moet ik doen ?

Ik kan het gemist hebben, maar waar ben je eigenlijk mee bezig? heb je je pc aan de xbox hangen? Met usb kabel, of ben je via dat live centrum je pc aant proberen te koppelen? :rolleyes:

Wat voor'n systeem heb je op je pc draaien?

Open windows media speler
druk op alt, ga naar extra en dan naar opties.
ga naar 'mediabibliotheek'
klik hier op 'Delen configureren
Hier moet je aanvinken dat je media wilt delen met andere gebruikers en 'mijn media delen met'.
Vervolgens moet je nog naar instellingen, en daar aanvinken 'nieuwe apparaten en computers automatisch toestaan (niet aanbevolen)'.

Vervolgens opnieuw proberen de xbox te installeren.

sorry, ik vergeet't te vragen, ik bedoelde met m'n vraag of je vista home premium, ultimate, business etc had!;)

oh, en hoe lang heb je de vista al? Kans dat ie zichzelf een beetje verkloot heeft...
Werkgroep? (weet niet meer zeker of je die in kon stellen op de xbox... tis lang geleden!:P)

Hoe heb je je xbox en computer aangesloten op't netwerk? Wireless, wired?
Vaste IP's? Hoe heb je de router ingesteld? Poorten geopend van de firewall? Of nog niet?

Ik ben zoekende, ga zo proberen om ook weer eens verbinding te maken met m'n Media Center... kijken of ik het nog steeds voor elkaar heb! Als je de vragen beantwoord, kan ik misschien een oplossing vinden...

Laatst bewerkt:
Hoe heb je je extender aangesloten? Via je router of rechtstreeks met een UTP-kabel van de pc naar de xbox?

dus... pc-router-xbox of router-pc-xbox

Ik heb namelijk de verbinding voor Windows Media Center weer aan de praat gekregen, alleen dan wel bedraad... ik ga het nu nog even wireless proberen!

EDIT: En ook wireless gaat helemaal prima!

Duss... nu is de vraag, hoe heb je je xbox360 aangesloten op je netwerk? Draadloos via je router en dan draadloos naar je pc? Want dat is bijzonder traag! Ik heb dat nu hier net aangelegd, en dat werkt eigenlijk voor geen meter... Bedraad daarentegen werkt uitermate goed!

Laatst bewerkt:
Hoe heb je je extender aangesloten? Via je router of rechtstreeks met een UTP-kabel van de pc naar de xbox?

dus... pc-router-xbox of router-pc-xbox

Ik heb namelijk de verbinding voor Windows Media Center weer aan de praat gekregen, alleen dan wel bedraad... ik ga het nu nog even wireless proberen!

EDIT: En ook wireless gaat helemaal prima!

Duss... nu is de vraag, hoe heb je je xbox360 aangesloten op je netwerk? Draadloos via je router en dan draadloos naar je pc? Want dat is bijzonder traag! Ik heb dat nu hier net aangelegd, en dat werkt eigenlijk voor geen meter... Bedraad daarentegen werkt uitermate goed!

Antwoord graag? Dan kan ik je verder helpen!;) Snap't als je't druk hebt, maar wil je zo snel mogelijk helpen:)

1, vist home premium
2, geen idee maand of 7 ?
3,werkgroep , thuis
4,xbox zit in de zelfde router als de pc bijde bedraad.
5,ik weet niet wat je met vaste ips bedoeld , en ik heb nog niks met router instellingnen gedaan.
6, welke poorten zou ik moeten openen dan ? :D

7, ( in volgende post ) ik heb pc - router - xbox
dat was het :D

1, vist home premium
2, geen idee maand of 7 ?
3,werkgroep , thuis
4,xbox zit in de zelfde router als de pc bijde bedraad.
5,ik weet niet wat je met vaste ips bedoeld , en ik heb nog niks met router instellingnen gedaan.
6, welke poorten zou ik moeten openen dan ? :D

7, ( in volgende post ) ik heb pc - router - xbox
dat was het :D

Hm... Ik weet niet meer wat ik gedaan heb toen ik diezelfde fout had! (ja in fora zoeken..:P) Ik heb ook een home premium, dus dat scheelt. 't is mogelijk!

Doe eens windows-toets + R, voer daar ncpa.cpl in en druk dan op enter.
Ga hier eens naar de eigenschappen van je 'LAN-verbinding'.
Kun je overtikken/printscreen maken van wat hier staat? En dan vooral wat er onder 'Internet Protocol versie 4 (TCP/IPv4)' staat. De rest hoef ik alleen van te weten welke er allemaal tussen staan!

Open daarna internet even:
tik in de adresbalk: 192.168.0.1
Als de 'site' vraagt om een account met wachtwoord, tik dan voor beide admin.

Kun je hier ook een printscreen van maken? Ik wil even weten wat voor'n router je hebt.. En hoe het scherm van de router eruit ziet! (werkt wat makkelijker als ik ook weet hoe jij het voor je hebt liggen;))

de printscreens.

Bijlagen

• 1.jpg
    1.jpg
    75,6 KB · Weergaven: 60
  • 2.jpg
    2.jpg
    91,4 KB · Weergaven: 58
de printscreens.

Hm... ik ga ervanuit dat op de printscreen van de eigenschappen van je adapter, de instellingen onder ´Internet Protocol versie 4´ gewoon op automatisch staan.

Al gekeken bij je tablad 'Applications & Gaming'? En bij 'Security'?

Waarschijnlijk kun je bij een van de twee poorten van je firewall opengooien. Ze staan op deze site. Als je er niet helemaal uitkomt, maak maar weer een printscreen van waar je vastloopt..

Ik denk haast dat't je router is, omdat ik bij mijn verbinding niks hoefde te configureren!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan